Show simple item record

dc.contributor.advisorEkşi, Halil
dc.contributor.authorAçikyürek, Ömer
dc.date.accessioned2020-12-29T07:25:34Z
dc.date.available2020-12-29T07:25:34Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344293
dc.description.abstractToplam Kalite Yönetimi (TKY) anlayışının eğitim kurumlarında benimsenmesi, istenilen niteliklerde bireyler yetiştirmede doğru atılmış adımların başında gelmektedir. Böyle bir adım atma anlamına gelebilecek bu çalışmanın amacı, sınıf ortamında TKY prensiplerine göre öğretim yapmanın öğrencilerin akademik başarılarına ve matematik dersine karşı tutumlarına olan etkisini incelemektir.Birinci bölümde, alan yazınında yapılan tarama sonucunda erişilen kuramsal bilgiler yanında araştırmanın problemi, amacı ve önemine yer verildi.İkinci bölümde ise, araştırmanın yöntemi ayrıntılı bir şekilde anlatıldı. Öğrencilerin matematik dersine karşı tutumlarını belirlemek için bir tutum ölçeği ön-testi uygulanarak, durum değerlendirmesi yapıldı. Aynı zamanda hem geleneksel öğretimin yapılacağı kontrol grubunun, hem de TKY prensiplerine göre öğretimin yapılacağı deney grubunun birinci döneme ait akademik başarılarını incelenerek arada anlamlı fark olmadığı görüldü. Bir yarıyıl boyunca deney grubunda TKY prensiplerine göre öğretim yapıldı, kontrol grubunda ise geleneksel yöntemle öğretim yapıldı. Uygulama sonucunda her iki gruba tekrar tutum ölçeği son-testi uygulanarak arada anlamlı bir farkın oluşup-oluşmadığına bakıldı. Ayrıca uygulamadan sonra öğrencilerin akademik başarıları da değerlendirilmeye alındı.Üçüncü bölümde ise bulgulara yer verildi. Uygulama sonunda matematik derslerinde TKY prensiplerine göre öğretim yapmanın, öğrencilerin akademik başarılarını etkilemediği, fakat derse karşı tutumlarında olumlu değişmeler meydana getirdiği bulgusuna erişildi.
dc.description.abstractThe importance of catching and increasing the quality of education has become one of the first points in the way of the being a knowledge society. The TKY mentality in all education staff is one of the most important steps in the education of first guality members for ife.The existing system is based on assuming the existing ideas without adding any personal details, not on free ideas and an open mentality. This shows us the insufficency of the given imformation for demonstrating personal internal force of the member ,ability of productivity and increasing the possibilities for success.We have to observe the existing education systemvery systematically in the way of searching the programs for developments in the system. First of all ,we made an observation to know the interests of students to mathmatics classe in order to see their. We believe that the results of this process would be really usefull nowadays in which the Ministery of Education has assumed the establishment of TKY methodology in existing education system.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMatematik dersinde toplam kalite yönetimi uygulamalarının öğrencilerin akademik başarısı ve derse karşı tutumlarına etkisi
dc.title.alternativeSum quality practices's effects to the academic successes and the behaviours of the students in the lesson in mathematic lessons.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmMathematics achievement
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmCources
dc.identifier.yokid302166
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid214280
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess