Show simple item record

dc.contributor.advisorDicle, İlhan Atilla
dc.contributor.authorLivvarçin, Ömer
dc.date.accessioned2020-12-29T07:25:33Z
dc.date.available2020-12-29T07:25:33Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344289
dc.description.abstractBu çalışma örgüt stratejilerinin değerlendirilmesinde ve örgütlerdeki stratejik problemlerin teşhisinde kullanılabilecek kavramsal bir model önermektedir. Önerilen ve Strateji Vektör Modeli (SVM ? Strategy Vector Model) olarak adlandırılan model örgütlerde stratejik yönetimle ilgili bütünsel bir yaklaşım sunmaktadır.SVM, iki boyutlu dairesel koordinat sisteminde örgüt stratejisini görsel olarak ifade etmektedir. Bu gösterimde açı ?strateji yönüne? yarıçap da ?strateji genliğine? karşılık gelmektedir. SVM, gerçek örgüt stratejilerinin ölçülmesinde, stratejik performansın değerlendirilmesinde ve strateji ile ilgili problemlerin belirlenmesinde kullanılabilecek bir araç olarak önerilmektedir.Bireysel ve örgütsel stratejileri görselleştirmek üzere SVM'de; ?strateji yönler? dört ana yönle (Innovative-Yenilikçi, Conservative-Tutucu, Adaptive-Uyumlu, and Erratic-İstikrarsız) ve ?strateji genlikler? ise beş farklı seviye ile ifade edilmektedir. Bireylerin ?strateji vektörleri? dört farklı parametreye yönelik dört farklı enstrümandan oluşan ve dikkatle hazırlanmış anketlerle ölçülmektedir.Ölçülen bireysel vektörler özel geliştirilmiş bir yazılım programı yardımıyla toplanmakta ve bu sayede bileşke örgüt vektörü hesaplanmaktadır.Model; örgütsel stratejik durumun (örgütsel stratejik vektörün) belirlenmesinin yanısıra strateji anomalileri, strateji sapması ve strateji bozulması gibi strateji problemlerininde de verimli bir şekilde yararlı olabilecektir. Strateji anomalileri örgütün vektörel yapısının veya diğer bir deyişle bireysel vektörlerin örgüt yapısındaki dağılımının, sağlıklı bir örgütü andırmadığı durumları ifade eder. Strateji sapması hedeflenen strateji yönündeki sapmayı strateji bozulması ise hedeflenen ve gerçeklenen strateji genlikleri arasındaki farkı ifade etmektedir. SVM; karar vericilerin, olmak istedikleri yerle oldukları yer arasındaki farkı görmelerini sağlayan bir araç olarak önerilmektedir. Hedeflenen ve gerçeklenen örgütsel stratejiler arasındaki fark strateji aralığı olarak adlandırılmaktadır ve önerilen model yardımıyla ölçülebilmektedir.
dc.description.abstractThis study proposes a new conceptual model for the evaluation of organizational strategies and for the diagnosis of strategy problems in organizations. The proposed model -Strategy Vectorial Model (SVM)- introduces a holistic approach for the strategic management of all kinds of organizations.SVM interprets organizational strategy as a vector in a 2D circular coordinate system where azimuth refers to strategy direction and radius refers to strategy magnitude. SVM is proposed as a tool for the measurement of actual organizational strategy which may also be used for the evaluation of strategic performance and for the determination of strategy related problems.Four cardinal strategy directions (Innovative, Conservative, Adaptive, and Erratic) and five levels of strategy magnitude are employed in the model for expressing both individual and organizational strategy vectors. The strategy vectors of individuals will be measured by a carefully-designed questionnaire composed of four dedicated instruments for four parameters. Measured individual vectors are summed with a specifically designed software program and thereby the resultant organizational vector is calculated. Besides determining exact organizational strategy status in terms of strategy direction and magnitude, the model is also expected to be useful for the diagnosis of strategy problems such as strategy anomalies, strategy deviation and strategy deficiency. Strategy anomalies represent situations where the organizational vectorial structure or in other words the distribution of individual strategy vectors in the organizational structure, does not have a semblance of a healthy organization. Strategy deviation refers to the directional deviation from the intended direction and strategy deficiency refers to the difference between the intended and measured strategy magnitudes. SVM is proposed as a new tool to help decision makers to see the gap between where they are and where they want to be. The difference between the aimed and measured organizational strategy vectors is addressed as strategy gap and calculated with the proposed model.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAn exploratory study on strategy direction and strategy magnitude in organizations:The strategy vector model
dc.title.alternativeÖrgütlerde strateji yönü ve şiddetini irdeleyen bir araştırma: Strateji vektör modeli
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid303025
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid214554
dc.description.pages296
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess