Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Semra
dc.contributor.authorEvşen, Serdar Yaşar
dc.date.accessioned2020-12-29T07:25:31Z
dc.date.available2020-12-29T07:25:31Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344281
dc.description.abstractGeçtiğimiz yüzyıl önemli teknolojik gelişmelere sahne olmuştur. Bu gelişmeler sanayideki insan faktörünü azaltmaktan öte, daha da etkin hale getirmiştir. Çünkü insan bu yüzyılda kendini çağın gerektirdiği bilgi donanımıyla donatmak zorundadır ki, başarılı olabilsin. Kendi ayakları üzerinde durabilen ve rekabet edebilen insanlar olmak çağın gerisinde kalmamakla mümkündür.Kişiler bunu başarabilmek için iyi bir mesleğe sahip olmak zorundadırlar. Ülkemizde kalifiye insan gücünü yetiştiren kurumların içinde en etkin rol meslek liselerindedir. Bu kurumlar çağın gerektirdiği teknolojik donanımların yanında iyi birer eğitimci kadrolarına da sahip olmak zorundadır.Öğretmenlerin kalifiye eleman yetiştirme de kendilerini etkileyen en önemli unsurlardan birisi olarak öğrencilerin olumsuz davranışlarıdır. Öğretmenler bu davranışlara müdahale yöntemlerini, bu davranışlarla baş edebilmeyi, bu davranışlara çözümler getirebilmeyi ve sorunlu davranışların ortaya çıkmasını engelleyebilmelidirler. Bu yapılabildiğinde yetişen öğrencinin hem mesleki niteliği, hem de kişisel nitelikleri daha da artacaktır.Bu araştırmada meslek lisesi öğrencilerinin sınıf ve atölye ortamlarındaki olumsuz davranışlarının öğretmenler üzerindeki etkileri ve öğretmenlerin hangi olumsuz davranışlardan daha çok etkilendikleri araştırılmaya çalışılmıştır.Yapılan bu araştırma için saha araştırmasına geçilmeden önce, literatür taraması ile öğrencilerin olumsu davranışlarının neler olduğu, bu davranışları etkileyen faktörlerin neler olduğu, olumsuz davranışlara gösterilmesi gereken öğretmen davranışlarının neler olacağı ve öğretmenlerin bu davranışları önlemek ve ortaya çıkmasını engellemek için neler yapacakları araştırılmıştır.Hazırlanan anket sorularıyla öğretmenlerin hangi davranışlardan etkilendikleri araştırılmıştır. Anketler İstanbul Anadolu yakasındaki 10 adet meslek lisesindeki 200 öğretmen üzerinde uygulandıktan sonra, elde edilen veriler önce Excel ortamına yüklenip, sonra SPSS programıyla analiz edilmiştir.Ulaşılan bulgular, tartışmalar kısmında yorumlanmış, öğretmenlerin olumsuz öğrenci davranışlarıyla ilgili neler yapmaları gerektiğine dair önerilere yer verilmiştir. Sonuçta öğretmenlerin meslek liselerinde çalışmaktan genel olarak memnun olmakla birlikte, bazı sorunlar da yaşadıkları görülmüştür.
dc.description.abstractMany technologic developments took place in the last century, these developments made factor more effective on the contrary of decreasing it. Because people should take the necessary knowledge in order to get the success.Being independent and to compete with others is possible only if you are not back of the time.People must have a well qualified job to succeed their targets. The most important role among establisments in education of well qualified person is belonged to Vocation Schools.These establishments must have well experienced highly educated staff as well as the technologic materials needed.One of the most important factor that affects the teachers while training the qualified worker is the negative behaviours of the students.Teachers should know how to cope up with these unwanted behaviours and bring solutions to these problems. If it is done,the students' both personal and professional qualifications are increased.In this observation;it is tried to understand the effects of negative behaviours of the students of Vocational Schools on their teachers in the classroom and workshop and it is tried to understand the behaviours which the teachers are effected most.Before the field observation, what the negative behaviours are,the reasons of these misbehaviours,the attitudes of the teachers against the students' misbehaviours and what they can do to stop these negative behaviours were all explored.After the application of the questionaire on two hundred teachers working in ten different Vocational High Schools located in Anatolian part of İstanbul, data were loaded to excell then analyzed by SPSS. Data were commented in discussion part and some advices were given about what the teachers should do against to these misbehaviours.As a result; it is seen that however they are happy working in Vocational High Schools, they are having some problems also.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMeslek lisesi öğrencilerinin sınıf ve atölye ortamındaki olumsuz davranışlarının öğretmenler üzerindeki etkileri
dc.title.alternativeVocatioonal high school students negative behauours effect on teachers in the classroom and workshop
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid305182
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid220445
dc.description.pages219
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess