Show simple item record

dc.contributor.advisorÇağlar, Adil
dc.contributor.authorKüçük, Erkan
dc.date.accessioned2020-12-29T07:25:26Z
dc.date.available2020-12-29T07:25:26Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344263
dc.description.abstractTüm toplumların yoğun çaba ve kaynak sarfettiği eğitim sistemlerine ilgi her zaman yüksek olmuştur. Eğitim kurumlarının örgütsel bir nitelik kazanması sonucu okullar, yönetim biçimleri ve çalışan personelinin verimi bakımından incelenmesi gereken süreçler haline gelmişlerdir. Öğrenci nüfusunun birkaç Avrupa ülkesinin nüfusuna eşit olduğu ülkemizde eğitim yönetimi toplumun eğitilmiş birey ihtiyacını karşılama sürecini yönlendirmektedir.Bu güne kadar denetim, motivasyon ve iş doyumu konuları, ilgili anabilim dallarındaki araştırmacılar tarafından değişik açılardan ele alınmıştır.Fakat okul müdürleri tarafından yapılan denetim faaliyetleri bugüne kadar incelenmemiştir.Denetim konusunda geleneksel yaklaşımların terkedilmeye başlandığı, yeni bir takım açılımların yaşandığı günümüzde, okul müdürlerinin denetim fonksiyonu mercek altına alınmalıdır.İlköğretim okulu yöneticileri, öğretmenlerini etkili ve verimli kılabilmek için denetim görevlerini dikkatle yerine getirmek zorundadırlar.Bu araştırmada ilköğretim okulları öğretmenlerinin okul yöneticilerine yönelik çağdaş denetim algıları ile mesleki motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir.Araştırma konusu hakkında, ilgili literatür taraması yapılmıştır. İlgili kavramlar tanıtılmış ve motivasyon ile eğitim yönetimi ve denetimi konuları yeterince açıklanmaya çalışılmıştır. İlköğretim okulları öğretmenlerinin okul yöneticilerine yönelik çağdaş denetim algıları ile mesleki motivasyon düzeyleri arasındaki anlamlı bir ilişkinin varlığı, bunun öğretmen motivasyonuna etkisi irdelenmiştir.Araştırmada, uygulanan anket aracılığıyla, öğretmenlerin, konuya ilişkin algıları değerlendirilmiştir.Anket sonuçlarının istatistiksel anlamda çözümlenmesinde SPSS programı kullanılmış, sonuçlar elde edilmiş, yorumlanmış ve sonuçlar tartışılarak önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Sözcükler: Eğitim Yönetimi, Okul Yönetimi, İlköğretim, Motivasyon, Denetim
dc.description.abstractThe interest in education systems which all the societies afford intense effort and source has always been in a high degree .Due to the fact that education institutions have an organizational status,schools have come to a process that should be studied about the output of their administration ways and staff.In our country student population is as much as some European countries so education administration guide the process of the need in educated person of the society.Inspection, motivation and satisfaction topics have been dealt with many times and in different aspects by the researchers involved in those branches till nowadays but the inspections applied by the headmasters haven?t been examined.Today , traditional approaches on inspection are being abandoned and some new openings exist so head headmasters? inspection functions should be examined.The headmasters of primary schools are obliged to apply the inspections carefully because of the fact that they are able to make the teachers effective and productive.In this research we studied the relationship between the teachers?perceptions about the sufficiency on inspection of the ministers and the motivations of teachers.The related literature study has been done about the research topic.Related concepts has been introduced and education administration through motivation and inspection matters have adequately been tried to be explained.The fact that there is a significant relationship between the teachers?perceptions about the sufficiency on inspection of the ministers and the motivation of teacher has been stated and its effect on the teacher motivation has been examined.Teachers? perceptions on the matter have been evaluated by the means of the questionnaire in the research.SPSS programme has been used to analyse the questionnaire results statistically,has been reached the results, interpretted and proposed on the results by discussing them.Key words: education administration, school administration, motivation, inspection, primaryen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulları öğretmenlerinin okul yöneticilerine yönelik çağdaş denetim algıları ile mesleki motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki (İstanbul ili Eyüp ilçesi örneği)
dc.title.alternativeThe relationship between the modern perceptions of inspection of the primary school teachers? towards the school masters and the professional motivation levels of teachers (An example of İstanbul city, Eyup District)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmControl
dc.subject.ytmEducation quality
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmSchool administration
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSupervision of education
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid301664
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid254553
dc.description.pages192
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess