Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Semra
dc.contributor.authorÇelik, Sabahattin
dc.date.accessioned2020-12-29T07:25:22Z
dc.date.available2020-12-29T07:25:22Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344251
dc.description.abstractBu araştırmanın kurumsal temelleri, yurt içi ve yurt dışı literatür taranarak oluşturulmuştur. Araştırmada, ilköğretim okullarındaki eğitim yöneticilerinin yönetim modelleri ile öğretmenlerin mesleki adanmışlığı arasındaki ilişki belirlenmeye çalışılmıştır.Bilgi toplama aracı olarak anket hazırlanmış ve kullanılmıştır. Hazırlanan anketler İstanbul ili Avrupa yakası Beşiktaş, Kâğıthane, Şişli ve Sarıyer ilçelerinde tesadüfî örneklem yönetimiyle seçilen ilköğretim okulunda çalışan öğretmenlere uygulanmıştır.Çalışma beş bölümden oluşmuştur. Birinci bölüm; giriş bölümüdür. Bu bölümde yönetim modelleri ve mesleki adanmışlık üzerinde durulmuş ve neden bu araştırmanın yapıldığı açıklanmıştır. İkinci bölüm; ilgili kaynaklar bölümüdür. Bu bölümde mesleki adanmışlık ve yönetim modelleri ile ilgili yapılmış araştırmalara yer verilmiştir. Üçüncü bölüm; metodoloji bölümüdür. Bu bölümde araştırmanın yöntemi, evreni ve örneklemi ile ilgili bilgilere yer verilmiştir. Dördüncü bölüm bulgular ve yorumlar bölümüdür. Bu bölümde araştırmanın sonucunda toplanan anketlerin SPSS programında işleme konulduktan sonra ortaya çıkan değerlere ait oluşturulan tabloların istatistikî değerlendirmeleri verilmiştir. Beşinci bölüm tartışma, sonuçlar ve öneriler bölümüdür. Bu bölümde istatistikî tablolar tartışılmış, sonuçlar ve önerilere yer verilmiştir.Sabahattin ÇELİKOcak/2008
dc.description.abstractThe incorporate basis of this study was formed upon the review of Turkish and foreign literature. In this study the relation between the management models of the educational administrators and professional dedication of the teachers at the primary schools was tried to be determined.A questionnaire was prepared and used as a data collection tool. The prepared questionnaires are applied to the teachers of the primary schools randomly chosen from Beşiktaş, Kâğıthane, Şişli and Sarıyer districts of Istanbul.This study consists of five chapters. The first chapter is the introduction. In this chapter the management models and professional dedication were discussed and the reasons of this study were explained. The second chapter is about the relevant sources. In this part the previous researches on professional dedication and management models were given. In Chapter applied methodology was explained and the research methods, universe and sample of this study are given. Chapter four is about the findings and the comments. The statistical evaluations of the tables obtained by processing the collected research data via SPSS program are given in this chapter. In Chapter five, discussions, results and proposals are given. In this part statistical tables were discussed, results and proposal are given.Sabahattin ÇELİKJanuary/2008en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim yöneticilerinin yönetim modelleri ile öğretmenlerin mesleki adanmışlığının ilişkisi
dc.title.alternativeRelations between the management models of the educational administrators and the professional dedication of teachers at the primary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid302896
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid214261
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess