Yönetici ve ögretmenlerin değer tercihleri ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Ekşi, Halil | |
dc.contributor.author | Aktay, Ali | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:25:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:25:13Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344223 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmayla Yönetici ve Öğretmenlerin Değer Tercihleri ile Örgütsel Vatandaşlık Davranışı arasındaki ilişkinin ortaya çıkması amaçlanmıştır. Araştırma; Giriş, İlgili Literatür, Yöntem, Bulgular ve Yorum ile Sonuç, Tartışma ve Öneriler olmak üzere beş ana bölümden oluşmaktadır.Araştırmanın evrenini İstanbul ili, Avrupa yakasındaki resmi ortaöğretim kurumlarında görev yapan 252 yönetici ve öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Ayrıca bu araştırmada; Demografik değişkenlerin toplanmasına yönelik kişisel bilgi formu, Schwartz değerler ölçeği ve Yücel örgütsel vatandaşlık davranışı ölçeği yer almaktadır.Araştırmada;Parametrik analiz teknikleri, non parametrik teknikler, bağımsız grup t-testi, tek yönlü varyans analizi (Anova), post-hoc Scheffe testi, non parametrik Kruskal Wallis-H testi, non parametrik Mann Whitney-U testi, Pearson Çarpım Moment korelasyon analizleri kullanılmış olup manidarlıklar 0.05 düzeyinde sınanmıştır Elde edilen veriler bilgisayarda SPSS for Windows ver: 15.0 yardımıyla istatistiksel teknikler kullanılarak çözümlenmiş ve yorumlanmıştır.Yönetici ve öğretmenlerin değer tercihleri, demografik özellikleri ile örgütsel vatandaşlık davranışı arasındaki ilişkinin var olduğu bu araştırmanın sonuçlarıyla ortaya konmuştur. Araştırma sonuçları ilgili daha önce yapılan araştırma sonuçlarıyla karşılaştırılmış ve tartışılmıştır.Değerler ölçeği ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı ölçeği alt boyutları arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılan analizler sonucunda eğitim yöneticilerinin değer tercihleri ile Örgütsel Vatandaşlık Davranışı arasında istatistiksel olarak 0.01 düzeyinde anlamlı bir farklılık görülmektedir. Yönetici ve öğretmenlerin değer tercihleri ile örgütsel vatandaşlık davranışı arasında anlamlı bir ilişki vardır. Değerlere verilen önem arttıkça örgütsel vatandaşlık davranışı artmaktadır. | |
dc.description.abstract | The main purpose of this research is to put forward the relationship between organizational citizenship behaviours and value preferences of teachers and directors. The research consists of five chapters involving; an introduction, relevant literature, method, findings, interpretation and conclusion, discussion and suggestions.The space of this research includes 252 directors and teachers who are on duty in state schools in west side of Istanbul province. In the research ?scanning model?? was used. In addition, in the research personal information form which is applied for collecting demographic variables; Schwartz value scale and Yücel organizational citizenship behaviours scale are included.In the research parametric analysis techniques, non parametric techniques, independent group test, one way variance analysis (Anova) post-hoc Scheffe test, non parametric Kruskal Wallis ?H test, non parametric Mann Whitney- U test, Pearson multiplication moment correlation analysis were used; and also expressiveness was tested on the 0,05 level. The data collected were interpreted and analysed by using statistical techniques with the help of ? SPSS for windows ver: 15.0.The relationship between the value preferences of directors and teachers, demographic characteristics and organizational citizenship behaviours was put forward by the result of this research. The results were compared and discussed by applying the result of former studies. As result of the analyses which were set to determine the relationship between the lower levels of value scale and organizational citizenship behaviour scale, a statistically expressive difference between the value preferences of educational directors and organizational behaviours was revealed at 0,01 level. There is a meaningful relationship between the value preferences of directors and teachers and the organizational citizenship behaviours. As the importance given to the organizational citizenship behaviours increases, also the organizational citizenship behaviour increases. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yönetici ve ögretmenlerin değer tercihleri ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | An analysis the relationship between organizational citizenship behaviours and value preferences of teachers and directors. | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Teacher behavior | |
dc.subject.ytm | Values | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | Organizational citizenship | |
dc.subject.ytm | Standard of value | |
dc.subject.ytm | Organizational citizenship behavior | |
dc.identifier.yokid | 304225 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 220444 | |
dc.description.pages | 278 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |