Show simple item record

dc.contributor.advisorEkşi, Halil
dc.contributor.authorDindar, Mehmet Murat
dc.date.accessioned2020-12-29T07:25:11Z
dc.date.available2020-12-29T07:25:11Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344215
dc.description.abstractBu araştırmada farklı türdeki orta öğretim kurumlarında eğitim görmekte olan öğrencilerin okul iklimi algıları karşılaştırılarak ortaya konulmaya çalışılmıştır. Çalışma, İstanbul ili Kadıköy ve Ümraniye ilçelerindeki resmi ortaöğretim okullarında eğitim görmekte olan 257 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Bu araştırmada, demografik değişkenlerin toplanmasına yönelik araştırmacı tarafından geliştirilen bir Kişisel Bilgi Formu ve Okul İklimi Ölçeği kullanılmıştır.Araştırmada; normal dağılım özelliği göstermeyen dağılımlar için non-parametrik teknikler, normal dağılım özelliği gösteren dağılımlar için ise parametrik analiz teknikleri, bağımsız grup t testi, non-parametrik Kruskal Wallis-H testi, tek boyutlu varyans analizi (ANOVA), Pearson Çarpım Moment Korelasyon Analizi kullanılmış olup, manidarlık .05 düzeyinde sınanmıştır.Araştırmamız neticesinde farklı türdeki orta öğretim kurumlarında eğitim görmekte olan öğrencilerin okul iklimi algıları öğrencilerin cinsiyet, yaş, okuduğu lise türü, okuduğu sınıf, eğitim gördüğü bölüm, babalarının mesleği, annelerinin mesleği, anne ve babanın eğitim durumu, oturduğu ilçe, oturduğu evin durumuna, ailenin ait olduğu gelir grubu ve ailedeki birey sayısı değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı ortaya konulmaya çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Örgüt iklimi, okul iklimi, ortaöğretim
dc.description.abstractThis research is implemented to define the understanding of school climate of students who train in different high schools. In this research 257 students from different secondary schools in Kadıköy, and Ümraniye in İstanbul were investigated. Relational Scan Method was selected as the method of the research. In order to gather demographical parameters, a personnel information form was developed by the researcher. Additionally, School Environmental Scale was used.In this research, for results in abnormal scattering format and those for normal different distribution techniques were used. For abnormal scatterings, non-parametrical techniques were more proper, whereas for normal scatterings, parametric analysis was more proper to use. Additionally, Unaffiliated Group t Test, Non-Parametrical Kruskal Wallis-H Test, One Dimensional Variance Analysis (ANOVA-stands for Analysis of Variance), Pearson Product Moment Correlation Analysis were also applied with .05 percent significance.According to the results encountered at the end of the research, it was carried out to know whether the understanding of school climate of the students, who train in different secondary schools, differentiates or not . While researching, some criterions were selected. These were ; age and gender of the students, type of school and class, branch, parents? job, parents? education statue, town and house that students lived in, revenue of their family and number of people in their family.Key Words: Organizational climate, school climate, secondary educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFarklı ortaöğretim kurumlarında öğrenim görmekte olan öğrencilerin okul iklimi algılarının karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparing the understanding of school climate of the students who take education in different kind of secondary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSchool climate
dc.subject.ytmSchool-family communication
dc.subject.ytmSchool-environment cooperation
dc.subject.ytmSecondary education institutions
dc.identifier.yokid305329
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid220443
dc.description.pages192
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess