Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Semra
dc.contributor.authorTürkhan, Halit
dc.date.accessioned2020-12-29T07:25:10Z
dc.date.available2020-12-29T07:25:10Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344211
dc.description.abstractBu araştırma, Milli Eğitim Bakanlığı'nın bilgisayar eğitimi uygulamalarında verilen uzaktan hizmet içi eğitimin öğretmenler tarafından değerlendirilmesini sağlamak ve Bakanlığın bundan sonra yapacağı bu gibi çalışmalara önerilerde bulunmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, Milli Eğitim Bakanlığı'nın bilgisayar eğitimi uygulamalarında verilen uzaktan hizmet içi eğitim ile ilgili öğretmen görüşlerine ve hizmet içi eğitim, uzaktan hizmet içi eğitim, bilgisayar eğitimi ve uzaktan eğitimle ilgili literatür taramasına yer verilmiştir.Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma anketleri İstanbul ili Avrupa Yakası sınırları içindeki genel ve özel liselerde random(tesadüfî örneklem) yöntemiyle seçilmiş çeşitli branşlardaki öğretmenlere uygulanmıştır. Anketler toplam 208 kişiye uygulanmıştır. Her anket formu iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde öğretmenlerin kişisel bilgilerini içeren sorular, ikinci bölümde ise bağımlı sorular yer almaktadır. Anket formunda toplam 27 soru bulunmaktadır. Milli Eğirim Bakanlığı'nın bilgisayar eğitimi uygulamalarında verilen uzaktan hizmet içi eğitimin değerlendirilmesine ilişkin öğretmenler; cinsiyet, branş, yaş, mesleki kıdem, teknolojiyi kullanma ihtiyacı duyma değişkenlerine göre karşılaştırılmıştır.Bu çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Bunlar; birinci bölümde giriş, ikinci bölümde kuramsal bilgiler ve literatür taraması, üçüncü bölümde araştırmanın yöntemi, dördüncü bölümde bulgular, beşinci bölümde sonuçlar, tartışmalar, ve önerilerdir. Elde edilen verilerin istatistikî çözümlemelerinde p<0,05 düzeyinde anlamlı bulunan sonuçlar tablolarla gösterilmiş ve değerlendirilmiştir. Anlamlı bir farklılık göstermeyen gruplara yer verilmemiştir.Araştırma sonucunda Milli Eğitim Bakanlığı'nın bilgisayar eğitimi uygulamalarında verilen uzaktan hizmet içi eğitimin değerlendirilmesine ilişkin öğretmenlerin bu çalışma hakkında çok fazla bilgilendirilmedikleri, istekli olarak çalışmaya katılmadıkları, öğretmenlerin önemli bir kısmının bilgisayarının olmaması ve internete bağlanma konusunda sorun yaşamaları ve bu gibi nedenlerden dolayı genelde öğretmenlerin anket sorularına karsızım düzeyinde katıldıkları görülmüştür. Bu nedenlerden dolayı eğitimin, amaçlanan hedeflere ulaşabilmesi için yukarıda sayılan sorunların giderilmesi gerekmektedir.Anahtar Kelimeler: Hizmet içi eğitim, uzaktan eğitim, bilgisayar eğitimi, uzaktan hizmet içi eğitim.
dc.description.abstractThis search has been made to provide that the teachers evaluate the distance in-service training given the computer training practices of the Ministry of Education, and to make suggestions for similar studies that the Ministry will make later. In this research, there are teachers opinions about the distance of Education and literature review about in-service training, distance learning, computer training and distance in service training.In the research, scaning method has been used. Research questionnaires were applied to the teachers of various branches who were chosen by random sampling method in general and private high schools in European part of İstanbul. Questionnaires were applied to 208 people. Each questionnaire form has two parts. In the first part there are questions which contain personal informations about teachers, in the second part there are dependent questions. In the questionnaire form there are 27 questions. When the distance in-service training given during the computer training practices of the Ministry of Education was being evaluated, the teachers have been compared in terms of these variables: gender, branch, age, occupational seniority, to feel the need of using technology.This study has five parts. The first part is introduction, the second part is theoretical information and literature review, the third part is findings, the fourth part is data and the fifth part is results, discussions and suggestions. Results which were found as meaningful at p<0,05 level in the statistical analysis of the data which were found, were shown with tables and evaluated. Groups which don?t show a meaningful difference were left out of the research.As the result of this research, it has been seen that the teachers who are related to the evaluation of the distance in service training given during the computer training practices of the Ministry of Education were not given much information about this study, did not join the study willingly, and most of them do not have computers, and they have problems about connecting to internet and because of such reasons, it has been seen that the teachers usually answered the questions as ?indecisive?. Therefore, in order to reach the aimed goals of education, it is needed to solve the problems mentioned above.Key words; in-service training, distance learning, computer training, distance in service training.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMilli Eğitim Bakanlığı`nın bilgisayar eğitimi uygulamalarında verilen uzaktan hizmet içi eğitimin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of the distance in-service training given the computer training practices of the Ministery of Education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid304995
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid220540
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess