İlköğretim okullarında yapılan denetimlerde müfettişlerin tutum ve davranışlarının öğretmenler tarafından değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Ünal, Semra | |
dc.contributor.author | İnal, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:25:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:25:07Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344203 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, ilköğretim okullarında yapılan denetimlerde müfettişlerin tutum ve davranışlarının öğretmenler tarafından değerlendirilmesini belirlemek ve gerekli önerilerde bulunmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, ilköğretim okullarını denetlemekle görevli ilköğretim müfettişlerinin denetlemeler sırasında gösterdikleri tutum ve davranışlarla ilgili öğretmen görüşleri ile denetimle ilgili literatür taramasına yer verilmiştir.Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma anketleri İstanbul ili Avrupa yakası sınırları içindeki ilköğretim okullarından random(tesadüfî örneklem) yöntemiyle seçilmiş branş ve sınıf öğretmenlerinden 222 kişiye uygulanmıştır. Her anket formu iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde öğretmenlerin kişisel bilgilerini içeren sorular, ikinci bölümde ise bağımlı sorular yer almaktadır. Anket formunda toplam 38 soru bulunmaktadır. İlköğretim okullarındaki öğretmenlerin, denetimlerde müfettişlerin tutum ve davranışlarına yönelik görüşleri arasındaki farklılıklar; cinsiyet, branş, yaş, mesleki kıdem, aynı okulda bulunma süresi ve eğitim durumları değişkenlerine göre karşılaştırılmıştır.Bu çalışma altı bölümden oluşmaktadır. Bunlar; birinci bölüm giriş, ikinci bölüm kuramsal bilgiler ve literatür taraması, üçüncü bölüm araştırmanın yöntemi, dördüncü bölüm bulgular, beşinci bölüm sonuçlar ve tartışmalar, altıncı bölüm önerilerdir. Elde edilen verilerin istatistikî çözümlemelerinde p<0,05 düzeyinde anlamlı bulunan sonuçlar tablolarla gösterilmiş ve değerlendirilmiştir. Anlamlı bir farklılık göstermeyen gruplara araştırmada yer verilmemiştir.Araştırma sonucunda ilköğretim müfettişlerinin denetimlerde göstermesi gereken tutum ve davranışları nadiren gösterdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bu nedenle, ilköğretim müfettişlerinin; hizmet içi eğitimlerle yetiştirilmesi gerekmektedir.Anahtar Kelimeler: Denetim, İlköğretim Müfettişi, İlköğretim Denetim Sistemi | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to find out what the primary school?s teachers think about the behaviours and attitudes of the Primary School?s Supervisors during the checks and to give necessary recommendations research also consist of the scruntity of the resources about the checks of the Primary School?s Supervisors.The model of scanning has been used in the research. This research has been polled to 222 Primary school teachers, who have been chosen whith Random Method among the primary schools in the borders of Europen Part of İstanbul. Each poll test has two parts: first part of the research consists of the questions involuing personal informations obaut the teachers;Second part consist of questions about the research. Poll test has 38 questions the difference between the opinions of the teachers in primary schools about the attitudes and behaviours of the supervisors during their checks; sex, branch of study, age, seniority of professions, working period of the teachers at the same school have been compared according to the variationsThis research consists of six parts: first part is ?introduction?; second part is about the ?theoretical informations? and the research of literetur; third part is about the method of the research; forth part consists of findings about research; fifth part is about the discussions and result of the research; the six part is consists of recommendations.P<0,05 result have been found meaningful in the statistics analysis of the documents and have been shown and evalvated in the table. The groups which haven?t shown any meaningful difference do not take part in this research.Finally it has been seen that the supervisors of the Primary Schools have rarely shown the expected behaviours and attitudes they have to do during the checks. So it is necessary to train the Primary Schools supervisors on their subjects.Key words: Check, The Supervisors of Primary Schools, The Checking System of Primary Schools | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarında yapılan denetimlerde müfettişlerin tutum ve davranışlarının öğretmenler tarafından değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | The essessment of attitudes and behaviours of primary school inspectors by teachers during the control in primary schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 305165 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 220549 | |
dc.description.pages | 170 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |