Türk toplumunun eğitim anlayışına Tanzimat`ın getirdiği yenilikler
dc.contributor.advisor | Ada, Sefer | |
dc.contributor.author | Akdemir, Gökhan Hamdi | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:25:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:25:07Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344201 | |
dc.description.abstract | Tarihte yaşanan olaylar ve gelişmeler, yarın huzurlu ve refah içinde yaşamak isteyen toplumlarca mutluluk yapıtaşları olarak kullanılmışlardır. Tarih bilinci oluşmuş milletlerde geleceğe güvenle bakmak için, geçmişi iyi anlamak temel felsefe olmuştur.Türk toplumunun tarihinde de Hattı Hümayun'un ilanı ile başlayan sürecin, bir dönüm noktası olması umutlarıyla çaba harcanmış, bu çabalar eğitim süreci için de gösterilmiştir. Bu sebeple ?Türk Toplumunun Eğitim Anlayışına Tanzimat'ın Getirdiği Yenilikler? adı altında yapılan çalışmada, Tanzimat Fermanı'yla başlayan yeni dönemde eğitim alanındaki değişim ve gelişmeler incelenmiş, bugüne katkıları tartışılmıştır.Tanzimat Dönemi'nde bugün için temel teşkil eden siyasi, ekonomik ve sosyal alanlarda yenilikler getirilmeye çalışılmış ancak gerek devletin ekonomik problemleri, gerek farklı sosyal yapıların varlığı, gerekse uygulama aşamasındaki insan kaynağı eksikliği, yenilik hareketinin başarı şansını azaltmıştır. O gün çökmekte olan devletin yaralarına merhem olamamış, ancak uygulamalar bugün için temel teşkil etmiştir.Bütün yaşanan bu olaylara rağmen, yenilik ihtiyacının farkına varılmış olması önemlidir. Çünkü problemin çözümü, problemin belirlenmesiyle başlayan bir döngüdür. O dönemde problemlerin çözümü için atılan adımlar bugüne kadar etkisini sürdürmüştür. | |
dc.description.abstract | Events and developments occured in the history were used as happiness building stones by the societies which wanted to live palmy and peaceful in future. In nationalities where sense of history is developed , understanding the history became a basic philosophy to look at the future confidently.In the history of Turkish society, men endeavored for the duration starting by the announcement of HATTI HUMAYUN hoping to be a climacteric , these endeavors were applied for the education duration also. Therefore, changes and developments in the education were examined, their contributions to day were discussed under the name of ?Türk Toplumunun Eğitim Anlayışına Tanzimat?ın Getirdiği Yenilikler? in the period starting with the Tanzimat Fermanı.Innovations which constitute basis for today, were tried to be brought in political, economical and social areas during Tanzimat period, however both economical problems of state and existence of different social structures and lack of human resource in application phase decreased the chance of innovations? success. Applications could not prevent the state from decadence in those days, however constituted basis for today.Despite all events, recognition of need of innovation is important. Because solution of the problem is a loop which starts with the determination of the problem. The effects of steps taken for solutions of the problems in that period, have continued until today. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.title | Türk toplumunun eğitim anlayışına Tanzimat`ın getirdiği yenilikler | |
dc.title.alternative | Influence of Tanzimat on reforms in education concept of Turkish society | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Tanzimat | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.identifier.yokid | 305074 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 220449 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |