Show simple item record

dc.contributor.advisorAda, Sefer
dc.contributor.authorOğuz, Murat
dc.date.accessioned2020-12-29T07:25:06Z
dc.date.available2020-12-29T07:25:06Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344199
dc.description.abstractDevletler eğitim sistemlerini oluştururken hiç kuşkusuz geçmişin birikimlerini gözden geçirirler. Eğitim sistemimize ait müfredatlar oluşturulurken de eğitim tarihimiz içerisindeki benzer uygulamaları bir kez daha göz önünde bulundurmak zorundayız.Bireysel farklılıkların önemini fark eden Osmanlı devleti küçük yaşlarda devşirmiş olduğu çocukları öncelikle Türk ailelerin yanında yetiştirerek kültürel değerlerimizi onlara aşılamaya çalışmış ve sonra bunlar içerisinden zeki olanları belirli usuller çerçevesinde sarayda bulunan okul içerisinde tamamen liyakat esasıyla yetirerek Osmanlı toplumuna sadık birer birey haline getirmiştir.I.Murat zamanında temelleri atılan Fatih Sultan Mehmet zamanında asli hüviyetine kavuşan Enderun mektebinin Osmanlı devletinin yükselme döneminde sistemleşmesinden hareketle ?Osmanlı Devletinin Yükselme Döneminde Enderun Saray Okulu'nun Yeri ve Önemi? konulu çalışmayı tez konusu olarak seçip bu dönem ile ilgili yazılan kitap ve dergilerde yer alan makalelerden hareketle tezimizi hazırlamaya çalıştık. Bu tez çalışmasında Enderun'un işleyişini ele alıp inceleyerek Osmanlı devletinin yükselme dönemindeki fonksiyonunu ifade etmeye çalıştık.Osmanlının yükselme dönemi içerisinde Enderun saray mektebi, uygulamış olduğu eğitim ve disiplin anlayışıyla devletine son derece sadık devlet personelleri yetiştirerek Osmanlı devletinin hem merkez teşkilatının hem de taşra teşkilatının oldukça güçlenmesine zemin hazırlamış devşirmeler sayesinde Balkanlarda yer alan insanların sevgisine mazhar olmuştur.
dc.description.abstractStates, undoubtedly, examine the accumulations of past times while forming their education systems. Likewise, while forming the curriculums of our education system we must keep in mind that there were similar practises in the history of our education.Noticing the individual differences, Ottoman State grew up the recruited boys from their early ages nearby Turkish families so as to instill our cultural values and then among those the intelligent ones were raised in proper ways of the school in the palace thoroughly in accordance with the fundamentals of the capability so that they could become faithful individuals for the Ottoman society.The foundations of the Palace School were laid during the reign of Murat I and it reached its principal identity during the reign of Fatih Sultan Mehmet. ?The Position and Significance of the Palace School in the Ascecnsion Period of Ottoman State? is the title of our thesis that is because Palace School became systematized during the Ascension Period of the Ottoman State. We chose that subject and prepared our thesis based upon the articles taken from the books and journals written about that period. In the thesis we examined the function of the Palace School and thus we tried to express the function of the Palace School during the Ascension Period of the Ottoman State.Palace School, during the Ascension Period of the Ottoman State, raised extremely faithful statesmen along with the education and discipline system they applied. Doing this helped both central and pronvincal organizations become stronger and thanks to recruited boys, Ottoman State recieved the love of Balkan people.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleOsmanlı Devletinin yükselme döneminde Enderun Saray Okulun`un yeri ve önemi
dc.title.alternativeInportance of Enderun Mektebi Palace school in rising era of Ottoman Empire
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation higher schools
dc.subject.ytmEducational history
dc.identifier.yokid305103
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid220450
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess