Eğitimciler açısından bilişim teknolojileri ve otomasyon sistemlerinin kullanımına bakış
dc.contributor.advisor | Çetin, Canan | |
dc.contributor.author | Çelik, Ekrem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:25:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:25:04Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344193 | |
dc.description.abstract | Eğitimin önemi ve teknolojinin faydası tartışmaya gerek olmayacak bir açıklıkla ortadadır. Yüzyıllardır klasik bir şekilde sürdürülen eğitim sisteminin artık teknolojiden uzak kalması da mümkün değildir. Teknolojinin sürekliliği ve gelişmesi yine eğitim sayesinde mümkün olabilir. Bu iki kavramı birbirinden ayrı düşünmek mümkün değildir.Bu çalışmamızda konuyla ilgili kavramlardan başlayarak, teknolojinin gelişimine paralel olarak dünyamıza giren bilgisayar ve bilgisayar programlarının eğitim alanında nasıl kullanılabileceği anlatılmaya çalışılmıştır.Teknolojinin eğitimde kullanılmasının idareciler, öğretmenler ve öğrenciler üzerinde olası etkileri ortaya konulmaya çalışılmıştır çalışılmıştır.Milli Eğitim Bakanlığının desteklediği örnek bir otomasyon programının örneklerle anlatılması, uygulama şekli, sorun ve çözüm önerileriyle desteklenen tez bir anket çalışmasıyla sonlandırılmıştır. | |
dc.description.abstract | It is clear that, the importance of education and advantages of technology is not necessary discussed. Also, it is impossible to hold education that classically continued for centuries far from technology. On the other hand, continues and development of technology can be only possible by the help of education. It is impossible to think of these two concepts seperated each other.At this work; by starting concepts about subject, it was tried to explain how computer and software programs those became member of te world paralel to development of technology can be used at education field.It was also aimed to explain the possible effects of the usage of technology in edication on administrators, educators and students.The thesis is finished by an inquery with commentaries and solution offers. Finaly, a sample otomation program supported by National Ministry of Education has been expained by examles at appendix | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitimciler açısından bilişim teknolojileri ve otomasyon sistemlerinin kullanımına bakış | |
dc.title.alternative | The view at the usage of information technologies and otomation systems at education from educators? angle | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.subject.ytm | Educational software | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Education communication | |
dc.subject.ytm | Educational techniques | |
dc.subject.ytm | Education management systems | |
dc.subject.ytm | Educational environment | |
dc.identifier.yokid | 305814 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 220553 | |
dc.description.pages | 123 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |