Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin motivasyon yeterliliklerinin öğrenci başarısı üzerindeki etkileri
dc.contributor.advisor | Ünal, Semra | |
dc.contributor.author | Çavuşoğlu, Dilek | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:25:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:25:03Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344189 | |
dc.description.abstract | Öğrenme motivasyonu öğrenen bireyin, öğrenme etkinliklerini anlamlı ve değerli bulması, bunlardan fayda sağlaması olarak tanımlanmaktadır. Motivasyon eksikliği, çoğu zaman ders çalışmadan uzaklaşmayı ve eğitimle ilgili olmayan etkinliklere (arkadaşlarla zaman harcama, telefon görüşmeleri, televizyon izleme gibi) yönelmeyi beraberinde getirir. Bu durumdaki bir öğrenci için ders çalışmak, can sıkıcı bir uğraş haline gelebilir.Öğrencilerin beklenti ve gereksinimlerini duyumsama ve yansıtma yeterliliklerinin farklı olacağı, bu nedenle farklı şekillerde güdülenebilecekleri bilinmektedir. Öğrenciler öğrenme yaşantılarına, öğretmenlere ve öğrenme sürecini etkileyen birçok değişkene önyargılarla yaklaşabilir. Bu durum zaman zaman öğrenme başarısını olumsuz yönde etkileyebilir. Dolayısıyla öğrencilerin öğrenmeye ilişkin tutumları nesnel ölçütlerle değerlendirilmeli ve olumsuz önyargıları konusunda düzenli ve sağıltıcı dönütler verilmelidir. Böylece üretken ve etkin bir öğrenme iklimi sağlanabilir.Edebiyat eğitimi, çağdaş eğitimin önemli merkez noktalarından biridir. Çünkü edebiyat eğitimi, bireyin kendisini geliştirme, başkalarıyla iyi ilişkiler kurabilme, kendisini başkasına ifade edebilme, kendisiyle ve çevresiyle barışık bir şekilde yaşamasını sağlama gibi özellikler bakımından bireysel gelişime katkıda bulunan önemli bir eğitim alanıdır.Bu araştırmada da saha araştırmasına geçilmeden önce, literatür taraması ile Türk Dili ve Edebiyatı eğitim ve öğretiminden daha iyi bir sonuç almak için nelerin yapılması araştırılmıştır. Yapılan araştırmalardan sonra uzmanların görüşleri de alınarak öğrencilerin Türk Dili ve Edebiyatı dersine yönelik motive edilme yeterliliklerini belirlemek amacıyla anket soruları oluşturulmuştur. Bu anketler İstanbul ili Kadıköy, Üsküdar ve Maltepe ilçelerinde Lise II. Sınıfta öğrenim gören tesadüfi 304 Türk Dili ve Edebiyatı öğrencisine uygulanmıştır.Uygulanan anketlerin SPSS programında istatistikleri çıkarılmış ve Türk Dili ve Edebiyatı öğrencilerinin motive edilme yeterlilik düzeyi ile ilgili bulgulara rastlanılmıştır. Ulaşılan bulgular, tartışmalar kısmında yorumlanmış, öğrencilerin motive edilme yeterliliklerine olumlu katkı sağlama amacıyla sonuç ve öneriler bölümünde yer verilmiştir. | |
dc.description.abstract | The learning motivation is defined as responding positively to the learning activities, valuing them and profiting by those activities of learners. The lack of motivation often makes students studying less and directing to activities not related with education (having time with friends, talking over the phone, watching television). Studying should be a boring occupation for a student in such a situationIt is known that the reflection and sensation competence of students for their expectation, necessity would be different and hence they should be motivated differently. Students should behave with prejudice against learning experiences, teachers and many variables that effects learning process. This situation sometimes should affect the learning success in a negative way. Consequently the attitudes of students towards learning must be evaluated with objective criteria and regular feedback must be given to them about their negative prejudices. Thus a productive and efficient learning environment should be established.Literature education is an important focal part of modern education. Because, literature education is an important education discipline that helps individuals to develop themselves by providing opportunities to develop self, organize good relations with others, tell self to others, live in harmony with self and environment.In this research before field study, the related literature was reviewed to examine what must be done to have more positive results in ?Turkish Language and Literature? education. After the literature review, a questionnaire was developed to measure the motivation competence of students for ?Turkish Language and Literature? course with the help of experts that their views were also asked. The questionnaire developed was given to 10th grade ?Turkish Language and Literature? students selected randomly from Kadıköy, Üsküdar and Maltepe regions in İstanbul.The data derived by questionnaires were analyzed statistically with SPSS program and some findings related with motivation competence levels of ?Turkish Language and Literature? students were found. Those findings were interpreted in the discussion section of research and placed in the results and suggestions section to provide addition to motivation competence of students. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin motivasyon yeterliliklerinin öğrenci başarısı üzerindeki etkileri | |
dc.title.alternative | The impact of motivational competence of Turkish language and literay teachers on students' achievement | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Achievement in learning | |
dc.identifier.yokid | 305470 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 220447 | |
dc.description.pages | 164 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |