Show simple item record

dc.contributor.advisorCaşın, Mesut Hakkı
dc.contributor.authorAdali, Hayreddin Taylan
dc.date.accessioned2020-12-29T07:25:03Z
dc.date.available2020-12-29T07:25:03Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2019-10-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344187
dc.description.abstractAvrupa Birliği, üç tarafı denizler ile kuşatılmış, bir yarımadayı andıran coğrafi yapısıyla, bunun sosyal, ekonomik , siyasi ve jeo-stratejik etkilerini bünyesinde oldukça güçlü bir şekilde barındırmaktadır.Topluluk, deniz taşımacılığının ve deniz ticaretinin önemine paralel olarak bu alandaki yapısal çalışmalarına değişen ve gelişen ekonomik ve sosyal koşullarıda göz önüne alarak hızla devam etmektedir. Elbette küresel anlamda farklı tehdit algılamalarının ortaya çıkması ile birlikte, deniz emniyeti ve deniz güvenliği konularında da, gelişen teknolojiler yardımı ile yeni düzenlemeler yapılmaktadır.Avrupa Birliği komisyonu ve Topluluğa üye Devletler, Devlet yardımı yapılmaz ise topluluk filosonun çok azalacağına ve bundan dolayı AB'nin dış ticaret yüklerini taşıma hususunda başka filolara bağımlı olacağını düşünmektedirler. Bu sebeple denizcilik sektörüne yapılan Devlet yardımları, komisyon tarafından resmen kabul edilmetedir.Deniz taşımacılığına bağımlı olan AB'nin, dış ticaretinin % 90' ından fazlası ve iç ticaretinin % 43'ü deniz yolu ile gerçekleştirilmektedir. Bu anlamda, deniz taşımacılığının güvenliği ayrı bir önem taşımaktadır. Avrupa Birliği, iç sularında dolaşan bütün gemilerin kontrolünün sağlanması ve Uluslararası Denizcilik Örgütü'nün (IMO) kurallarının pratikte hayata geçirilmesi için ortak yaklaşımlar üretmektedir. Komisyon'un 2000 yılında hazırladığı Erica I ve Erica II isimli yönergeleri, deniz taşımacılığı güvenliği ile ilgili aldığı önlemlerden birkaçını oluşturmaktadır. Topluluk, Deniz emniyeti konusunda, denizcilik politikasını IMO konvansiyonlarına ve kurallarına dayandırmakla beraber, Avrupa'nın çıkarlarını gözetmek için Uluslararası kuruluşlardaki konumunu güçlendirmeyi planlamaktadır.Bu değerlendirmelerden yola çıkılarak yapılan araştırmadaki amaç, Avrupa Birliği'nin denizcilik politikası alanındaki uygulamaları, almış olduğu Topluluğu bağlayıcı kararları ve bunların gelişen koşullar karşısında revize edilmiş değişiklikleri hakkında insanları bilgilendirmek, deniz taşımacılığındaki evriminin tarihsel gelişimi hakkında detaylı olarak fikir vermek, deniz taşımacılığı alanındaki politikalarının genel özelliklerini ve gelişimini etkileyen faktörleri tanıtmaktır. Yapmış olduğum akademik tez çalışmam, hem teknik hemde siyasi kullanıma yönelik bilgiler ışığında, Avrupa Birliği'nin deniz taşımacılığı alanındaki politikalarını anlamak hususunda önemli bir anahtar doküman olacaktır.
dc.description.abstractEuropean Union feels the social, economical, political and geo-strategic effects in its nature strongly because of its geographical habit, which looks like a semi-island that is surrounded by water.European Union continuous its structural development in maritime transportation and trading rapidly by taking the changing and improving economical and social conditions into the account. On the other hand, the new regulations with high technology have been required in maritime security and safety as a result of today?s global threatening.The countries in European Union and European Union Commission concern about being dependent on third parties in transporting European Union?s foreign trading goods unless the states support their own transporting firms. Therefore, the states? aids to maritime sector have been admitted by European Union officially.The maritime transportation holds more than 90% of the foreign trading transaction and about 43% of domestic trading transaction in European Union. Therefore, the maritime transportation plays an important role in European Union economy so that its continuity and safety really vital for European Union (EU). EU has been trying to create a common platform to inspect all ships that are traveling at inland water due the regulations of International Maritime Organization (IMO). Erica-I and Erica-II are two of the major proposals that the commission has been released on maritime transportation safety so far. The union has been spending effort to strengthen its position in international platforms for the benefit of Europe by reconstructing the regulations on maritime and its maritime policy due to the conventional of IMO.Using the general analyses mentioned above about European Union, my thesis targets to inform people not only about maritime policy of European Union and its revolution over the time, but also about the maritime transportation in European Union and its evolutional development and regulations that have been influencing other countries in Europen Union historically. I strongly believe that my academic thesis work will be a key resource to lighten those who want to comprehend the policy of maritime transportation in European Union from both technical and political perspectives.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDenizciliktr_TR
dc.subjectMarineen_US
dc.subjectUluslararası İlişkilertr_TR
dc.subjectInternational Relationsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAnalysing European Union maritime transport policy
dc.title.alternativeAvrupa Birliği deniz taşımacılığı politikasının analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-25
dc.contributor.departmentSiyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid305397
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid220413
dc.description.pages259
dc.publisher.disciplineUluslararası İlişkiler Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess