Show simple item record

dc.contributor.advisorAda, Sefer
dc.contributor.authorÖzcan, Hatice Özden
dc.date.accessioned2020-12-29T07:25:01Z
dc.date.available2020-12-29T07:25:01Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344181
dc.description.abstractBu araştırma, öğretmenlere göre, ilköğretim okullarında görev yapan okul müdürlerinin, disiplin sorunlarıyla ilgili tutumlarının incelenmesi amacıyla yapılmıştır.Verilerin toplanmasında nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, İstanbul İli, Fatih İlçe sınırları içerisinde bulunan, 10 adet ilköğretim okulunda okulda görev yapan 150, sınıf ve branş öğretmen üzerinde yapılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin 64'ü bay, 86'sı bayan, 76'sı sınıf öğretmeni, 74'ü ise branş öğretmenidir. Öğretmenlerin çoğu lisans (%75.3) ve eğitim fakültesi (%68) mezunudur. Veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen ?disiplin sorunları tutum ölçeği? ve ?sosyo-demografik bilgi anket formu? kullanılmıştır. Disiplin sorunları tutum ölçeği, 20 maddeden oluşmaktadır. Ölçek tek boyutlu bir yapı göstermekte olup, cronbach-alfa katsayısı .90'dır. Ölçekten alınabilecek en düşük puan 20, en yüksek ise 100'dür. Yüksek puan olumlu tutumu ifade etmektedir. Verilerin analizinde yüzde ve sıklık dağılımları, ayrıca değişkenlerin karşılaştırılmasında, bağımsız gruplarda t testi, ve tek yönlü varyans analizi teknikleri kullanılmıştır. Veriler SPSS 11.5 istatistik paket programı aracılığıyla yapılmıştır.Öğretmenlerin, ?Disiplin Sorunları Tutum Ölçeği? nden aldıkları puan ortalaması 72.3'dür. Öğretmenler genel olarak okul yöneticilerinin disiplin yaklaşımlarına ilişkin olumlu tutum içerisindedir. Öğretmenlerin, yöneticilerin disiplin yaklaşımlarına karşı tutumları, cinsiyete, branşa, mesleki kıdeme, mezun olunan fakülteye, hizmet içi eğitim alıp almamaya, yöneticilik, temel eğitim ve branş eğitimi seminerleri alıp almamaya göre değişmemektedir (p>0.05). Öğretmenlerin, yöneticilerin disiplin yaklaşımlarına karşı tutumları yaşa göre değişmektedir (p<0.05). 36-40 yaş arası öğretmenler diğerlerine göre daha olumsuz tutum içersindedir.Sonuç olarak, öğretmenler genel olarak yöneticilerinin yöneticilik uygulamalarına olumlu bakmaktadır.
dc.description.abstractThis study has been made so as to analyze the attitudes of elementary school managers in comparison with teachers regarding the problems of discipline.Quantitative research methods have been used in data collection. The survey has been conducted on 150 class teachers and branch teachers in 10 elementary schools in the Fatih district of the province of Istanbul. Of 64 male and 86 female teachers who took part in the survey, 76 teachers were class teachers and 74 were branch teachers. The majority of teachers were either bachelors (%73,5) or graduates of teachers? college (%68).?Behavior scale of discipline problems? and ?socio-demographic data survey sheets?, which had been developed by researcher, were used in order to collect data. The behavior scale of discipline problems has been made up of 20 items. The scale has a one-dimensional structure and its cronbach-alpha coefficient is 90. The lowest point of the scale is 20, whereas the highest one is 100. High points reflect positive behavior. Percentage and frequency distribution in data analysis, t test in independent groups, as well as in the comparison of variables, and the techniques of unilateral variance analysis have been used. Data has been collected through SPSS 11.5 statistical package program.The average point of teachers in ?Behavior Scale of Discipline Problems? is 72,3. In general, school managers have a positive attitude in the issues of discipline. The attitude of teachers and school managers towards the issues of discipline does not change depending on gender, branch, seniority, faculty, in-service training and the existence of directorship, basic training and branch training seminars (p>0.05). The attitudes of managers and teachers towards discipline change in accordance with age (p<0.05). Teachers aged between 36-40 have more negative approaches in comparison with teachers in other age groups.As a result, teachers have positive approaches towards the directorship applications of school managers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulu yöneticilerinin okuldaki disiplin yaklaşımları
dc.title.alternativeThe discipline approach of the primary school administrators
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid305516
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid220451
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess