Okul gelişim yönetim ekibi modelinin ticaret meslek liselerinde uygulanışının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Saçan, Adil Serdar | |
dc.contributor.author | İlhan, İsmail Hakki | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:24:58Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:24:58Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344173 | |
dc.description.abstract | Eğitim sistemi diğer sistemler gibi ortak amaçlara erişmek için birlikte çalışan elemanların ve parçaların bütünüdür. Bu elemanlar öğrenci, aileler, öğretmenler, destek hizmeti verenler, yöneticiler, eğitimi yönlendiren kaynak sağlayan ve denetleyen kurumlardır. Eğitim sisteminin işleyişinde okul binaları, laboratuarlar, eğitim araç ve gereçleri gibi fiziksel unsurların yanı sıra, planlama, kaynak sağlama, öğretim, müfredat geliştirme ve rehberlik gibi süreçler önemli rol oynamaktadır. Ülkemizde okullarda eğitimin kalitesini arttırma çalışmaları 1999 yılında Toplam Kalite Yönetimi çalışmaları ile başlamıştır. Bu çalışmaların hedefi okulda ve sınıfta eğitimin niteliğini arttırmaktır. Yine 90'lı yıllarda uygulamaya konulan ?Müfredat Laboratuar Okulları? projesi ile birlikte planlı okul gelişimi uygulamasına da geçilmiş ve daha sonra bu uygulama MEB tüm okullarda uygulanmaya başlamıştır. Bir okul geliştirme çalışmasının başarıya ulaşması için, okulla ilgili tüm öğelerin etkin katılımının sağlanması önem taşımaktadır. Takım ya da ekip çalışmasının başarılı bir şekilde yürütülmediği bir projenin başarıya ulaşma olasılığı, planlama dışı veya program hedeflerinin dışındaki etkenlere bağlı olacaktır. Araştırma sonuçlarında tüm aksaklıkların en önemli sebebi; uygulayıcıların konuya ilişkin tam bilgiye sahip olmamalarıdır. Bunun çözümü için MEB bağlı okullardaki tüm yönetici ve öğretmenlerin konuyla ilgili yetkili kişiler tarafından bilgilendirilmesini sağlayacak hizmet içi eğitim programları yoğun olarak düzenlenmelidir. Ayrıca okul personelinin konuya önyargılı yaklaştığı ve uygulamaktan çekindiği görülmüştür. Bu önyargının ortadan kaldırılması için düzenlenecek toplantılara katılım zorunlu tutulmalıdır. | |
dc.description.abstract | The educational system like the other systems is a whole of the units and the partners that are working together to reach out the common purpose. These partners are the institutions which give a support maintenance, direct and reinforce the educational system, the families, students and the teachers. In the process of education, besides the physical components such as; school buildings, laboratories, educational aids, the periods of planning, providing source, educating, improving curriculum and guiding counselor play an important role. The studies of improving the educational quality begin with the Management of Whole Quality studies in 90?s. The target of these studiesis to increase the educational quality in schools and classes. With the project of Curriculum Lab Schools which is also applied in 90?s has been passed through the `Improving School Application? and then this application carries out to the all schools of MEB. It?s essential that, to reach out to the success of school improving studies; every component of the school should be involved in every participation. The achievement probability of a project with an unsuccessful conduct of team work will be combined with an outer efficient of program targets or outer planning stages. As the results of researches, the most important reasons of the breakdown is the implementing personnel haven?t got enough knowledge reign. For the solution of this, MEB should intensively compose the in-service training programs which will provide fully information to the managers and the teachers from the authorized people. Moreover, it has been understood that he school personnel are open to prejudices and abstain from the application. To remove this prejudice, the participation of the assembly should be compulsory contributive. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul gelişim yönetim ekibi modelinin ticaret meslek liselerinde uygulanışının incelenmesi | |
dc.title.alternative | The research of application the development and the management team of the school models in commercial occupation high schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Education reforms | |
dc.subject.ytm | Educational planning | |
dc.subject.ytm | Commercial education | |
dc.subject.ytm | Commercial High School | |
dc.subject.ytm | Educational planning | |
dc.subject.ytm | Education establishments | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | School improvement | |
dc.subject.ytm | Planning | |
dc.identifier.yokid | 306316 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 220526 | |
dc.description.pages | 182 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |