Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Semra
dc.contributor.authorErsari, Gökmen
dc.date.accessioned2020-12-29T07:24:57Z
dc.date.available2020-12-29T07:24:57Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344169
dc.description.abstractBu araştırmada, Meslek Liselerinde Yaratıcı Okul Kültürü Oluşturmada Meslek Dersi Öğretmenlerinin Rollerinin Değerlendirilmesi konusu incelenmiştir. Araştırma Bursa ili Merkez ilçelerindeki endüstri meslek liselerinde çalışan 260 meslek dersi öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Veriler araştırmacı tarafından çeşitli kaynaklardan yararlanılarak oluşturulan anket aracılığı ile toplanmıştır. Elde edilen veriler analiz edilmiş ve yorumlanmıştır.Öğretmenlerin yaratıcılıklarının; öğretmenlerin cinsiyetlerine, meslekteki hizmet sürelerine,eğitim düzeylerine, medeni durumlarına ve görev yapmakta oldukları okuldaki çalışma sürelerine göre farklılık göstermemektedir. Ancak yaşlarına ve görev unvanlarına göre farklılık vardır. 31-35, 36-40 ve 46 yaş ve üzeri yaş grubunda olan öğretmenlerin, 20-25 yaş grubundaki öğretmenlere göre daha yaratıcı olduğu ve bölüm şeflerinin öğretmenlere göre daha yaratıcı olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca Endüstri Meslek liselerinde yaratıcı okul kültürü oluşturmada meslek dersi öğretmenleri ile okul yöneticilerinin iletişimlerinde eksiklikler olduğu görülmüştür. Yaratıcı okul kültürü oluşturmada meslek dersi öğretmenlerinin yaratıcılığını destekleyecek ve yönlendirecek bir yapıya sahip, okul yönetiminin olması gerektiği saptanmıştır.
dc.description.abstractThe subject of this research is to examine evaluation of the roles of vocational lesson teachers in forming creative school culture in the Vocational High Schools . The research was applied on 260 vocational lesson teachers who work in the Industrial Vocational High Schools in the central districts of Bursa province. Data was gathered by the resarcher through of a questionnaire which was composed by using different sources .The findings of data were analysed and construed.The creativity of teachers does not show difference according to their sex , education level, marital status, and their duration of duty in their job and the schools where they work However there are differences according to their ages and their positions titles. . The research revealed that the teachers who are 31-35, 36-40 and 46 years old and over are more creative than the teachers who are 20-25 years old and the department chiefs are more creative than the teachers.Moreover in the Industrial Vocational High Schools it was seen that there is deficiency in communication between vocational lesson teachers and school managers to form creative school culture.It was determined that there should be a school management which will support and guide the creativity of vocational lesson teachers to form creative school culture.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMeslek liselerinde yaratıcı okul kültürü oluşturmada meslek dersi öğretmenlerinin rolü
dc.title.alternativeThe role of vocational lesson teachers in forming creative school culture in the vocational high schools in the central districts of Bursa province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCreativity
dc.identifier.yokid306081
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid220537
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess