Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Semra
dc.contributor.authorKizilay, Mülayim
dc.date.accessioned2020-12-29T07:24:57Z
dc.date.available2020-12-29T07:24:57Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344167
dc.description.abstract21. yüzyıla girdiğimiz bu zamanda, eğitime verilen önem artmakta ve daha iyi bir eğitim vermek amacıyla çeşitli araştırmalar yapılmaktadır. Eğitimde verimliliğin arttırılması ve gelişme sağlanması büyük ölçüde araştırmalara dayalıdır. Eğitim sistemi, çağdaş gelişmelere ve olumlu değişmelere açık olursa başarılı olabilir.Ülkemizin kalkınmasının sağlanması, gelişmiş ülkelerle boy ölçüşecek düzeye gelmesi, çağdaş medeniyet seviyesine erişmesi ancak ve ancak eğitim yoluyla mümkün olabilir. Bunu ulu önderimiz Atatürk 1922 yılında: ?Milli eğitim işlerinde ne pahasına olursa olsun tam bir başarıya ulaşmak gerekir. Bir milletin hakiki kurtuluşu ancak bu yolla olur.? diyerek belirtmiştir. Unutulmaması gereken bir başka noktada eğitim ve öğretimin gelişiminde ana öğenin öğrencilerin okula olan ilgi ve alakalarının yüksek düzeyde olması gerekir.öğrencileri okuldan soğutan sebepler varsa tespit edilmeli ve çözüm yolları araştırılmalıdır.Bu araştırmanın genel amacı; ilköğretim ikinci kademe öğrencilerin okula bağlılıklarındaki öğretmen ve öğrenci görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada, incelenen konunun ilköğretim ikinci kademede görev yapan öğretmenlerin (cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, eğitim durumu, branş ve çalıştığı okul) ve öğrenim gören öğrencilerin (cinsiyet, okumakta olduğu okul, okumakta olduğu sınıf, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, anne mesleği, baba mesleği ve ailenin gelir düzeyi) çeşitli bağımsız değişkenlerine farklılaşıp farklılaşmadığı ele alınmış, öğretmen ve öğrenci görüşleri genel olarak karşılaştırılmıştır.Araştırmaya öncelikle konu ile ilgili literatür taraması ve saha araştırması ile başlanmış, daha sonra tezde kullanılacak anketin geliştirilmesi aşamasına geçilmiştir. Bu noktada, saha araştırması sonucunda elde edilen bilgiler çerçevesinde ön anketler geliştirilmiş ve uzman görüşü neticesinde anketin öğretmen ve öğrenci formları son halini almıştır. Geliştirilen anketler, araştırmaya tesadüfî olarak katılan 200 öğretmene ve 294 öğrenciye uygulanmıştır. Daha sonra anket verileri SPSS istatistik programında değerlendirilmiş ve elde edilen bulgular tablolar halinde verilmiştir. Son olarak da bulgular tartışılmış ve bulgular ışığında yapılabilecek çalışmalar hakkında öneriler getirilmiştir.Araştırma bulgularına bakıldığında özetle; öğretmenlerin ve öğrencilerin kişisel özelliklerinin (bağımsız değişkenlerin) öğrencilerin okula olan bağlılıklarını değerlendirmelerinde önemli farklılıklara neden oldukları görülmüştür. Hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin, genellikle öğretmen-öğrenci arasındaki iletişimi okula olan bağlılıkla daha ilişkili buldukları, okulun fiziksel özelliklerini ise konuyla daha az ilişkili buldukları görülmüştür. Öğretmenlerden ve öğrencilerden elde edilen bulguların paralellik gösterdiği de ortaya konulmuştur.Anahtar Kelime: Okula Bağlılık
dc.description.abstractIn these days which entered in 21.st country the importanre given to the erducration has being increasind and lots of researches have being done to give better education providing suffeciency in education depens on these researches.in large amount.Education system can be succesful and positive if it opens to positive and contemponary devolapments.İt is only possible whit education being provided to develop our country to make ovnCountry better then the other countries to reach the contenporary civilization level.Our great leader Atatürk said in 1992 :?It must be reached Success in national education. A nation?s reol laberation if only it be comes like this way .?The other point,which must not be forgatten that students interests and attentions must be at high level in developevend of education system .The main purpose of this researchment ;is to examine the students and teachers ideas of secondary school students dependences to the school.İn this researchment,student and teachers opinions generally are campared with the teachers who study in secondary school (sex,age,priority of job, education level,branch and the school which he study)and the students who are attending the socme school (sex,the school parents job and parents economical level).First it is stand ad with a knowhedge seaureh and environment researehed related with the subjacts and then it been passed to the devolopment of the question are which will be used in thsetseis. At this point,according to the knowledg which is gocined at the and of the environment researches,the questiononocnies are proctised firstly and acconding to the experts opinions the questionary forms of the students and teachers are turnedin to the finall position.The quastonaries are devoloped,are applied to the200(twohundred) teachears and 294(two hundred and ninety four) students who are joined to the researches by chance ,after that questionarie datas are being evalvated in the SPSS istatistik programe amd the we given into a list, things Finally the datas are being discussed and suggesttions are given abaut the studies.With these datas .According to the datas of the reseaurehes briefly it is seen that teachers and students personal fatures causes to the inpontant differances to evalvate the students dependence of the school it is seen that.both students and teachers(-indo that generally the comumication between students and teachers are related te the dependence of to the school and they found very little comection with the physical features of school with the subjectİt is suggested that the datas are nearly the same given from the students and teachers.Key Words: dependence to schoolen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında ikinci kademe öğrencilerin okula bağlılık durumlarına ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeIdeas of students and teachers about the state of devotion of 6, and 8 grade students in primary school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid306148
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid220924
dc.description.pages210
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess