Ortaöğretim kurumları yöneticilerinin liderlik özelliklerinin çatışma yönetimini yönetme düzeylerinin belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Meral, Mustafa | |
dc.contributor.author | Yavuzyilmaz, Celal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:24:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:24:56Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344163 | |
dc.description.abstract | Çatışma örgütlerde kaçınılmazdır. Çatışmadan kaçınılmayacağına göre örgütün yararına olacak uygun biçimde yönetilerek örgütün amaçlarını daha etkili ve verimli gerçekleştirilmesi sağlanmalıdır.Okullarda da okul yöneticisi ile öğretmenler arasında çatışmaların yaşanması kaçınılmazdır. Okul müdürünün liderlik özelliklerinin yeterli düzeyde olması okuldaki problemlerin çözümlenmesinde etkilidir.Okullarda oluşan çatışmaların okulun yararına uygun olacak şekilde yönetebilmesi için okul müdürünün liderlik, çatışma kavramı, çatışmanın türleri ve çatışmanın çözüm yöntemleri ile ilgili bilimsel yeterlilik düzeyine ulaşmış olmaları beklenir. Bu araştırma okul yöneticilerine, okulun amaçlarını gerçekleştirmek için çatışmaları daha etkili yöntemlerle yönetmelerine katkıda bulunmak üzere ilgililere yönelik öneriler geliştirilerek sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | Conflict is inevitable in organizations. Because it is impossible to avoid conflicts, the best thing to do is to manage conflicts in an appropriate way that would benefit the organization and realize the aims of the organization more effectively and efficiently.Conflicts between school managers and teachers in educational institutions are inevitable, as well. The leadership characteristics of school directors are effective in solving problems in schools if these characteristics are in an appropriate level.In order to manage problems which occur in schools in a way that would be benefit them, school directors need to have thorough knowledge and skills on leadership, the concept of conflict, the types and the solution techniques of conflict. This research would contribute to school directors to manage conflicts with more efficient techniques so as to realize the aims of schools. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim kurumları yöneticilerinin liderlik özelliklerinin çatışma yönetimini yönetme düzeylerinin belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Identification of managament levels of leadership qualities of secondary school managers in managing conflicts | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Teacher behavior | |
dc.subject.ytm | Leaders | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Conflict | |
dc.subject.ytm | Conflict management | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.identifier.yokid | 305909 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 220550 | |
dc.description.pages | 159 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |