Show simple item record

dc.contributor.advisorMeral, Mustafa
dc.contributor.authorYavuzyilmaz, Celal
dc.date.accessioned2020-12-29T07:24:56Z
dc.date.available2020-12-29T07:24:56Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344163
dc.description.abstractÇatışma örgütlerde kaçınılmazdır. Çatışmadan kaçınılmayacağına göre örgütün yararına olacak uygun biçimde yönetilerek örgütün amaçlarını daha etkili ve verimli gerçekleştirilmesi sağlanmalıdır.Okullarda da okul yöneticisi ile öğretmenler arasında çatışmaların yaşanması kaçınılmazdır. Okul müdürünün liderlik özelliklerinin yeterli düzeyde olması okuldaki problemlerin çözümlenmesinde etkilidir.Okullarda oluşan çatışmaların okulun yararına uygun olacak şekilde yönetebilmesi için okul müdürünün liderlik, çatışma kavramı, çatışmanın türleri ve çatışmanın çözüm yöntemleri ile ilgili bilimsel yeterlilik düzeyine ulaşmış olmaları beklenir. Bu araştırma okul yöneticilerine, okulun amaçlarını gerçekleştirmek için çatışmaları daha etkili yöntemlerle yönetmelerine katkıda bulunmak üzere ilgililere yönelik öneriler geliştirilerek sunulmuştur.
dc.description.abstractConflict is inevitable in organizations. Because it is impossible to avoid conflicts, the best thing to do is to manage conflicts in an appropriate way that would benefit the organization and realize the aims of the organization more effectively and efficiently.Conflicts between school managers and teachers in educational institutions are inevitable, as well. The leadership characteristics of school directors are effective in solving problems in schools if these characteristics are in an appropriate level.In order to manage problems which occur in schools in a way that would be benefit them, school directors need to have thorough knowledge and skills on leadership, the concept of conflict, the types and the solution techniques of conflict. This research would contribute to school directors to manage conflicts with more efficient techniques so as to realize the aims of schools.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim kurumları yöneticilerinin liderlik özelliklerinin çatışma yönetimini yönetme düzeylerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeIdentification of managament levels of leadership qualities of secondary school managers in managing conflicts
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmTeacher behavior
dc.subject.ytmLeaders
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmConflict
dc.subject.ytmConflict management
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.identifier.yokid305909
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid220550
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess