Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Semra
dc.contributor.authorÖzdemir, Ercan
dc.date.accessioned2020-12-29T07:24:55Z
dc.date.available2020-12-29T07:24:55Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344159
dc.description.abstractRehberlik kişiye kendini ve başka insanları anlama yeteneklerini kullanma,fırsatları değerlendirme,insan ilişkilerinde karşılaştığı sorunlara çözüm bulma becerisi kazandırır.(Kuzgun,1992,S.9-10) Her bireyin eğitsel mesleksel ve kişisel sorunlarını çözerek kendini gerçekleştirmesi ile rehberlik hizmetleri arasında sıkı bir ilişki vardır.Bu ilişki anlaşıldıktan sonra ülkemiz okullarında da rehberlik uygulamalarına önem verilmiştir.Toplumsal koşullarımıza uygun bir rehberlik modelinin geliştirilebilmesi için yönetici öğretmen ve öğrencilerimizin tümüne rehberlik bilgi ve bilincinin kazandırılması gerekmektedir.Bu araştırmanın amacı Anadolu liselerinde görev yapan idareci ve öğretmenlerin rehberlik hizmetlerini benimseme düzeylerini tespit etmektir.Bu araştırma İstanbul ili Anadolu yakasında eğitim öğretim yapan Anadolu liselerinden 14 tanesini kapsamaktadır.Araştırmaya 14 okuldan 236 idareci ve öğretmen katılmıştır.Araştırma sonunda idareci ve öğretmenlerin rehberlik hizmetlerini benimseme düzeylerinin geçmiş yıllara göre arttığı saptanmış fakat henüz istenen seviyeye ulaşılamamıştır.Anahtar Kelimeler:Rehberlik,Benimseme Düzeyi,İdareci,Öğretmen
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to identify the consciousness level of the Anatolian High Schools?administrators and teachers concerning the duties of school guidance services.Guidance equips an individual with the skills to understand himself /herself and the other individuals,exploit opportunities and gain capability of finding solutions to the problems encountered in human relations.(Kuzgun,1992,S.9-10)There is a strongcorrelation between guidance studies and individuals? competence to cope with educational, professional and personal problems,hence realize himself/herself .Due to recognition of this relation, guidance applications in schools have gained significance in our country.In order to develop a guidance model conforming to our social conditions,all administrators teachers and students should be enhanced with the knowledge and consciousness of guidance.This research covers 14 Anatolian High Schools situated in Anatolian shore.236 administrators and teachers from 14 schools participated in the survey.According to the research results ,the consciousness level of administrators and teachers has increased in relation top past years howewer it hasn?t reached the expected level.Key Words:Guidance, Consciousness Level, Administrators,TeachersFebruary 2008 Ercan Özdemiren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAnadolu liselerinde görev yapan idareci ve öğretmenlerin rehberlik hizmetlerini benimseme düzeyi nedir?
dc.title.alternativeThe consciosness level of the anotolian high schools'administrators and teachers concerning the the duties of school guidance services
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid306127
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid220529
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess