Anadolu liselerinde görev yapan idareci ve öğretmenlerin rehberlik hizmetlerini benimseme düzeyi nedir?
dc.contributor.advisor | Ünal, Semra | |
dc.contributor.author | Özdemir, Ercan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:24:55Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:24:55Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344159 | |
dc.description.abstract | Rehberlik kişiye kendini ve başka insanları anlama yeteneklerini kullanma,fırsatları değerlendirme,insan ilişkilerinde karşılaştığı sorunlara çözüm bulma becerisi kazandırır.(Kuzgun,1992,S.9-10) Her bireyin eğitsel mesleksel ve kişisel sorunlarını çözerek kendini gerçekleştirmesi ile rehberlik hizmetleri arasında sıkı bir ilişki vardır.Bu ilişki anlaşıldıktan sonra ülkemiz okullarında da rehberlik uygulamalarına önem verilmiştir.Toplumsal koşullarımıza uygun bir rehberlik modelinin geliştirilebilmesi için yönetici öğretmen ve öğrencilerimizin tümüne rehberlik bilgi ve bilincinin kazandırılması gerekmektedir.Bu araştırmanın amacı Anadolu liselerinde görev yapan idareci ve öğretmenlerin rehberlik hizmetlerini benimseme düzeylerini tespit etmektir.Bu araştırma İstanbul ili Anadolu yakasında eğitim öğretim yapan Anadolu liselerinden 14 tanesini kapsamaktadır.Araştırmaya 14 okuldan 236 idareci ve öğretmen katılmıştır.Araştırma sonunda idareci ve öğretmenlerin rehberlik hizmetlerini benimseme düzeylerinin geçmiş yıllara göre arttığı saptanmış fakat henüz istenen seviyeye ulaşılamamıştır.Anahtar Kelimeler:Rehberlik,Benimseme Düzeyi,İdareci,Öğretmen | |
dc.description.abstract | The purpose of this thesis is to identify the consciousness level of the Anatolian High Schools?administrators and teachers concerning the duties of school guidance services.Guidance equips an individual with the skills to understand himself /herself and the other individuals,exploit opportunities and gain capability of finding solutions to the problems encountered in human relations.(Kuzgun,1992,S.9-10)There is a strongcorrelation between guidance studies and individuals? competence to cope with educational, professional and personal problems,hence realize himself/herself .Due to recognition of this relation, guidance applications in schools have gained significance in our country.In order to develop a guidance model conforming to our social conditions,all administrators teachers and students should be enhanced with the knowledge and consciousness of guidance.This research covers 14 Anatolian High Schools situated in Anatolian shore.236 administrators and teachers from 14 schools participated in the survey.According to the research results ,the consciousness level of administrators and teachers has increased in relation top past years howewer it hasn?t reached the expected level.Key Words:Guidance, Consciousness Level, Administrators,TeachersFebruary 2008 Ercan Özdemir | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Anadolu liselerinde görev yapan idareci ve öğretmenlerin rehberlik hizmetlerini benimseme düzeyi nedir? | |
dc.title.alternative | The consciosness level of the anotolian high schools'administrators and teachers concerning the the duties of school guidance services | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 306127 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 220529 | |
dc.description.pages | 144 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |