Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Semra
dc.contributor.authorÖksüz, Sadi
dc.date.accessioned2020-12-29T07:24:53Z
dc.date.available2020-12-29T07:24:53Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344155
dc.description.abstractKüreselleşme sürecinde ülkelerin kalkınmasında en stratejik unsurun insan olduğu ortaya çıkmıştır.Yurttaşlarını iyi niteliklerle donatan ve istihdam eden ülkeler rekabet şanslarını artırmaktadırlar.Gelişmiş ülkeler bu amaçlarına mesleki eğitime önem vererek başarmaya çalışmaktadırlar.Ülkemizde mesleki eğitim veren kurumlardan en yaygını Endüstri Meslek ve Teknik Liselerdir.Bu okullar Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçları doğrultusunda öğrencilere bilgi, beceri kazandırmak ve mesleklerinde ustalaşmış bireyler yetiştirmek için kurulmuşlardır.Bu okulların hedeflenen amaçlara ulaşmasında en büyük pay yönetici ve öğretmenlere aittir.Öğrencilerle bir arada bulunan, bilgi ve tecrübe aktaran, ufuk açan, rehberlik yapan ve en önemlisi de bir meslek kazandıran kişiler olarak öğretmenlerin önemi ortadadır.Bu araştırmada Endüstri Meslek ve Teknik Liselerde çalışan yönetici davranışlarının öğretmen performansına etki düzeyi incelenmiş ve öğretmenlerin performanslarını etkileyen yönetici davranışları ortaya çıkarılmıştır.Araştırmada saha çalışmasına geçilmeden önce literatür taraması yapılmış, yöneticilerin uyguladıkları yönetim stilleri incelenerek öğretmenlerin performanslarına etki edeceği düşünülenler belirlenmiştir.Öğretmenlere konu ile ilgili açık uçlu sorular sorularak elde edilen bulgular uzmanların görüşü alınarak düzenlenmiş ve yönetici davranışlarının öğretmen performansına etki düzeyini belirlemek amacıyla anket oluşturulmuştur. Anketler tesadüfi örnekleme yoluyla 15 farklı Mesleki ve Teknik okulda 412 öğretmen ve yöneticiye uygulanmış, 36'sı hatalı ve boş olduğundan geriye kalan 376 öğretmen ve yönetici üzerinde araştırmalar yapılmıştır.Anketler SPSS programı ile değerlendirilmiş ve Endüstri Meslek ve Teknik Liselerde çalışan yönetici davranışlarının öğretmen performansına etki düzeyi ile ilgili ulaşılan bulgular, tartışma bölümünde yorumlanmış, performansa olumlu katkı sağlamak amacıyla da sonuç ve önerilere yer verilmiştir.Araştırmanın en önemli sonucu Endüstri Meslek ve Teknik Liselerde çalışan yönetici davranışlarının öğretmenlerin performansını oldukça fazla düzeyde etkilediğinin görülmesidir.Ocak, 2008Sadi ÖKSÜZ
dc.description.abstractIt is revealed that the most strategic element of the countries? development in the process of globalization is the human. The countries that equip and employ their citizens with good quality enhance their chances for competition. Developed countries try to achieve their goals by accentuating vocational education.The most common institutions that give vocational education in our country are the Vocational and technical schools. These schools are constituted to raise students with information and skills and as individuals skilled in their vocations according to the aims of the system of the National Education Ministry. The most important parts in reaching this goal are the managers and teachers. The importance of the teachers is obvious for their being with students, transferring their knowledge and experience, opening new horizons for them, their guidance and most importantly for making them get a vocation.In this research, the influence level of the managers working in vocational and technical schools on the teachers? performance is observed and the behaviors of the managers that affect the teachers? performance are revealed.Before starting the fieldwork, the literature was scanned and the directing methods used by managers that would affect the teacher?s performance are determined. Teachers were asked open-ended questions and the findings were arranged by asking the experts? opinions and a survey was formed to determine the influence level of the managers? behaviors on the teachers? performance. The survey was applied to 412 teachers and managers in 15 different vocational and technical schools by casual sampling. Since 36 of the surveys were either inaccurate or empty, only 376 teachers and managers are considered in the research.. The surveys are evaluated through SPSS program and the findings about the influence level of the behaviors of the managers? working in vocational and technical schools on the teachers? performance are explicated in the discussion section. A conclusion and suggestions are also included to make a positive contribution to the performance. The most important result of the research is that the behaviors of the managers? working in vocational and technical schools affect the teachers? performance on a high level.January, 2008Sadi ÖKSÜZen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEndüstri meslek ve teknik liselerde çalışan yönetici davranışlarının öğretmen performansına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of the behaviours of the managers working in vocational and technical schools on the performance of the teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmIndustrial vocational high schools
dc.identifier.yokid306160
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid220527
dc.description.pages268
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess