Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Semra
dc.contributor.authorÖzdemir, Yaşar
dc.date.accessioned2020-12-29T07:24:51Z
dc.date.available2020-12-29T07:24:51Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344147
dc.description.abstractEğitim ve öğretim faaliyetlerinin etkililiği öğretmen ile öğrencileri arasındakiiletişim biçimine bağlı olarak farklılıklar göstermektedir. Öğretmen ile öğrenci arasındakiiletişimi sağlayan faktörlerden biri de motivasyondur.Bu çalışma, ortaöğretim okullarında görev yapan sınıf danışman öğretmenlerininöğrenci motivasyonuna etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Ortaöğretim kurumlarındagörev yapan sınıf danışman öğretmenlerin cinsiyet, okul türü, sınıf mevcudu, meslekikıdem, eğitim durumu ve haftalık ders saati değişkenlerine göre öğrenci motivasyonunaetkisi belirlenmeye çalışılmıştır.Bu araştırmanın evrenini, 2006 ? 2007 Eğitim ? Öğretim yılında, İstanbul ilindekiGenel Lise ve Özel Liselerde görev yapan sınıf danışman öğretmenleri oluşturmaktadır.Araştırmanın örneklemini ise, İstanbul ilinde bulunan Pendik, Tuzla ve Kartal ilçelerindekigenel liselerde görev yapan 301 ( % 85 ) sınıf danışman öğretmeni ile, özel liselerde görevyapan 54 ( % 15 ) sınıf danışman öğretmeni olmak üzere toplam 355 sınıf danışmanöğretmeni oluşturmaktadır.Deneklere uygulanan anketlerden elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSSistatistik programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde bilimsel istatistiklerden frekans ( N ),yüzde ( % ), ortalama ( X ), Standart sapmalar ( ss ) yapılmıştır. Cinsiyet ve okul türüdeğişkenleri için t ? testi çözümlemesi yapılmıştır. Sınıf mevcudu, mesleki kıdem, eğitimdurumu ve haftalık ders saati ile ilgili grup değişkenleri arasında farklılık olup olmadığınıbelirlemek için tek yönlü varyans ( ANOVA ) analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulariçin tablolar oluşturulmuş ve yorumlanmıştır. Son olarak da sonuç ve önerilerdebulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Sınıf Danışman Öğretmen, Motivasyon, Ortaöğretim, Öğrencimotivasyonu
dc.description.abstractThe effect of education and training changes depending on the communicationmethod between teacher and student. One of the factor supplying the communicationbetween teacher and student is motivation.This study has been done to determine the influence of class advisor-teacherworking in secondary schools on students? motivation.The influence of class advisorteacherworking in secondary schools on students? motivation has tried to be determinedaccording to teachers? gender, school type, number of students in a class, professionalstatus, educational background and teaching periods a weekClass advisor-teachers working in general and private high schools in İstanbul cityin 2006-2007 Academic Year form the essence of this study. Totally 355 class advisorteachersworking in private high schools 54 (%15) and in general high schools 301 (%85)in Pendik, Tuzla, Kartal districts of İstanbul form the sample of this study.SPSS statistics programme has been used to analyse the data obtained from thesurveys applied on the sujets. In the analysis of the data,the scientific statistics; frequencyhas been marked as (N), percentage as (%), average as (X) and standard deviation as (ss).T-test has been analysed for the gender and school kind of variations. One-way varience(ANOVA) analysis has been used for modifying whether there is difference between thegroup variations related with number of students in a class, proffessional status,educational background and teaching periods a week or not. Charts have been formed andinterpreted for the obtained diagnosis. Finally, comments have been made on the results.Key Words: Class Advisor-Teacher , Motivation, Secondary Education, Students?Motivation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim okullarında görev yapan sınıf danışman öğretmenlerinin öğrenci motivasyonuna etkisi
dc.title.alternativeThe effect of the class advisor-teacher working in secondary schools on the students motivation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid306707
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid220534
dc.description.pages162
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess