Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Semra
dc.contributor.authorKanmaz, Fatih
dc.date.accessioned2020-12-29T07:24:05Z
dc.date.available2020-12-29T07:24:05Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/343985
dc.description.abstractBu araştırmada, İlköğretim birinci kademe öğrencilerinin başarılarında öğretmen yakınlık davranışlarının etkisi araştırılmış ve sınıf öğretmenlerinin öğretmen yakınlık davranışlarını bazı bağımsız değişkenlere göre hangi düzeyde gösterdiği tespit edilmeye çalışılmıştır.Araştırma verilerine ulaşmak için anket uygulanmıştır. Araştırma evrenini İstanbul İli Eyüp ve Gaziosmanpaşa İlçelerinde bulunan özel ve devlet ilköğretim okullarında bulunan 3. ve 5. sınıflarında okuyan 316 öğrenci oluşturmuştur.Uygulanan anketlerin SPSS programında istatistikleri çıkartılmış ve sınıf öğretmenlerinin belirlenen bağımsız değişkenlere göre öğretmen yakınlık davranışlarını gösterme düzeyi ile ilgili bulgulara ulaşılmıştır.Ülkemizde zorunlu olarak uygulanan sekiz yıllık ilköğretimin birinci kademesinde görev alan sınıf öğretmenleri büyük sorumluluk taşımaktadır. Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin sadece öğrencilere sundukları bilgileriyle değil gerek tutum ve davranışlarıyla gerekse fikir ve iletişim becerileriyle öğrenciler üzerinde ne kadar etkili oldukları ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu sebeple çalışmanın ülkemizde uygulanan ilköğretim birinci kademe eğitim faaliyetleri için son derece yararlı olması umudunu taşımaktayım.Anahtar kelimeler: öğretmen yakınlık davranışı, öğrenci başarısı
dc.description.abstractIn this research, it was studied that the effect of teacher closeness behaviours on first grade students? success and it was tried to determine at what level the class teachers show teacher closeness behaviour according to some independent variable.The survey was carried out to reach data of the study.The space of the research consists of 316 students who at third and fifth grade of private and state primary schools in Eyüp and Gaziosmanpaşa Districts in Istanbul.We get the statistics of surveys by the SPSS program and we find out the level of teacher closeness behaviours according to determined independent variables.Teacher has very big responsibilities in Turkish schools which has 8 years education is obligator. In this research we are trying to find out effects of teachers on students? success not only with information they give but also their level of communication skills and attitudes towards students. Because of this I hope this study will helpful for educational activities of the primary schools.Key words: teacher closeness behaviour, student successen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim birinci kademe öğrencilerinin başarılarında öğretmen yakınlık davranışlarının etkisi
dc.title.alternativeEffect of teacher closeness behaviours on first grade students in primary scholl
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmTeacher behavior
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmFriendship
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTeacher-student interaction
dc.identifier.yokid311939
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid219559
dc.description.pages208
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess