İlköğretim okulu yöneticilerinin toplantı yönetimi yeterliklerine ilişkin öğretmen algıları (İstanbul ili, Kağıthane ilçesi örneği)
dc.contributor.advisor | Baloğlu, Nuri | |
dc.contributor.author | Şencan, Derya | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:23:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:23:34Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/343881 | |
dc.description.abstract | Yöneticiler madde ve insan kaynaklarını etkin şekilde kullanmak ve örgütsel hedeflere kısa yoldan ulaşmak için toplantılardan etkili bir şekilde yararlanmak durumundadırlar. Demokratik yönetim anlayışının vazgeçilmez bir parçası olan toplantılar, örgütsel yaşama işlerlik kazandıran her bir yönetsel sürecin işleyişinde kullanılabilecek değerli bir araçtır. Bu aracın başarıyla kullanılabilmesi ise büyük oranda yöneticilerin toplantı yönetimi konusundaki yeterliklerine bağlıdır.Bu araştırmada, ilköğretim okulu yöneticilerinin toplantı yönetimi yeterliklerinin öğretmen algılarına göre hangi düzeyde olduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemi, İstanbul ili Kağıthane İlçesi ilköğretim okullarında görev yapmakta olan ve araştırmaya gönüllü olarak katılan 261 öğretmenden oluşmaktadır. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen 32 maddelik ?Toplantı Yönetimi Yeterliklerini Belirleme Ölçeği? ile toplanmıştır. Ölçek ?görev liderliği?, ?katılım yönetimi?, ?süreç liderliği?, ?hazırlık? ve ?grup dinamiğini yönetme? olarak adlandırılan 5 alt ölçekten oluşmaktadır. Alt ölçeklerin Alpha güvenirlik katsayıları 0.75 ile 0.96 arasında değişmektedir.Verilerin analizinde normal dağılım özelliği gösteren (n>30) gruplar için Bağımsız Gruplar T Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi, Scheffe ve Tamhane's T2 testleri, normal dağılım özelliği göstermeyen gruplar için (n<30) ise Kruskal Wallis testi ve Mann Whitney-U testi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; yöneticilerin, toplantı yönetimi yeterliklerinin öğretmenler tarafından genel olarak yeterli düzeyde algılandığı; görevin başarılmasına yönelik toplantı yeterliklerinin daha fazla, buna karşılık sürecin yürütülmesine yönelik yeterliklerinin daha düşük algılandığı tespit edilmiştir.Anahtar kelimeler: İlköğretim okulu yöneticisi, toplantı yönetimi, yeterlik, öğretmen algısı | |
dc.description.abstract | Managers should efficiently benefit from the meetings in order to use matter and human resources effectively and to reach the organizational targets in a short way. Meetings that are an indispensable component of democratic management are valuable tools to run the functions of each administrative process which gives directing to organizational life. Using this tool successfully considerably depends on the proficiencies of managers in meetings.In this research, it was aimed to define the level of meeting management proficiencies with the teachers? perceptions for the primary school principals. The sample of the research consists of 261 voluntary teachers who worked in primary schools located in the district of Kağıthane in Istanbul. Data were collected with ?Scale of Meeting Management Proficiencies?. Scale was developed by researcher, 32 items and it consisted of 5 sub-scale named ?content leadership?, ?participation management?, ?process leadership?, ?preparation? and ?managing group dynamic?. Alpha reliability coefficients for sub-scales raked between 0.75 and 0.96.In the analyze of data, Independent Groups T Test, One Way ANOVA, Scheffe and Tamhane?s T2 tests were conducted for groups which indicate a normal distribution (n>30); Kruskal Wallis test and Mann Whitney-U tests were conducted for groups which do not indicate a normal distribution (n<30).Findings showed that meeting management proficiencies of primary school principals were at an adequate level according to the primary school teachers but meeting proficiencies of the principals in accomplishing of the task were evaluated in a higher level than the conducting process.Key words: Primary school principals, meeting management, proficiency, teacher perception. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okulu yöneticilerinin toplantı yönetimi yeterliklerine ilişkin öğretmen algıları (İstanbul ili, Kağıthane ilçesi örneği) | |
dc.title.alternative | Teachers' perceptions towards meeting management proficiencies of primary school principals | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Meetings | |
dc.subject.ytm | Meeting organization | |
dc.subject.ytm | Meeting technique | |
dc.identifier.yokid | 318528 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 226279 | |
dc.description.pages | 196 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |