dc.contributor.advisor | Ekşi, Halil | |
dc.contributor.author | Zengin, Habip | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:23:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:23:19Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/343831 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma öğrencilerin öğrenme stilleri, sınav kaygıları ve akademik başarıları arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma beş ana bölümden oluşmaktadır. Bunlar; Giriş, İlgili Literatür, Yöntem, Bulgular ve Yorum ile Sonuç Tartışma ve Öneriler şeklindedir.Bu araştırmanın evreni 2007-2008 eğitim öğretim yılında Kocaeli ili, Gebze ilçesindeki Anadolu Teknik, Teknik Lise ve Endüstri Meslek liselerinde eğitimini sürdüren öğrencilerdir. Örneklem grubu ise bu öğrenciler arasından seçilen 658 öğrencidir.Araştırmada öğrencilerin öğrenme stillerini belirlemek için Marmara Öğrenme Stilleri Ölçeği (MÖSÖ), sınav kaygısı düzeylerini belirlemek için Sınav Kaygısı Envanteri (SKE) ve akademik başarıları içinde ilköğretim diploma notları, 9. sınıf , 10. sınıf ve 11. sınıf not ortalamaları kullanılmıştır. Ayrıca demografik değişkenler için de araştırmacı tarafından Kişisel Bilgi Formu hazırlanmıştır.Araştırmada demografik değişkenlerin yüzde ve frekansları çıkarılmıştır. Ayrıca öğrencilerin öğrenme stilleri, sınav kaygı ve akademik başarıları düzeyleri test edilmiş, bu sürekli değişkenlerin demografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığının analizi yapılmış ve sürekli değişkenlerin kendi aralarındaki ilişkiye bakılmıştır. Elde edilen veriler bilgisayarda SPSS for Windows 13.0 yardımıyla istatistiksel teknikler kullanılarak çözümlenmiş ve yorumlanmıştırAraştırma sonucunda, MÖSÖ dokunsallık ve sebat alt boyutları ile SKE kuruntu alt boyutu puanları arasında ve MÖSÖ işitsel alt boyutu ile akademik başarı puanları arasında istatistiksel açıdan negatif yönde anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Ayrıca MÖSÖ'nün aydınlatma ve işitsel dışındaki tüm alt boyutlar arasında ve SKE'nin tüm alt boyutları arasında istatistiksel açıdan pozitif yönde anlamlı bir farklılık bulunmuştur.Hem öğretmenler hem de öğrenciler öğrenme stilleri konusunda bilinçlendirilmelidir. Öğrencilerin sınavları algılama şekilleri değiştirilerek sınav kaygıları azaltılmalıdır.Anahtar Kelimeler : Öğrenme Stilleri, Sınav Kaygısı | |
dc.description.abstract | This research was carried out in order to examine the relationship between students? learning styles, test anxieties and academic achievements. The research consists of five main parts. These are as follows; Introduction, Literature Review, Methodology, Findings and Interpretation, Conclusion discussion and Recommendations.The scope of this research is the students of Anatolian Technical, Technical and Industrial Vocational High School in Kocaeli?s province,Gebze, in 2007-2008 Academic Year. 658 students constitute the sample of this research.In this research, in order to determine students? learning styles, Marmara Learning Styles Scale (MLSS), the level of test anxiety, Test Anxiety Inventory (TAI) and academic achievements, primary school graduation grades, the average of 9th, 10th, 11th grades were used. Also, for the demographic variables, a Personal Information Form was prepared by the researcher.In this research, percentage and frequencies of demographic variables were determined. Also, students? learning styles, test anxiety and level of academic achievements were tested; whether scale variables vary depending on demographic variables was analysed and the relationship among nominal scales was examined. The obtained data was analysed and interpreted with the help of SPSS for Windows 13.0 by using statistical techniques.In the result of the study, there is a statistically negative significant difference between Marmara Learning Styles Scale (MLSS) tactility and perseverance subdimensions and Test Anxiety Inventory (TAI) worry subdimension scores, Marmara Learning Styles Scale (MLSS) audio subdimension and academic achievement scores. Also, there is a statistically positive significant difference among all subdimensions of MLSS except for enlightment and audio; and among all dimensions of TAI.Both teachers and students should be made conscious of learning styles. By changing students? ways of perceiving tests, test anxieties should be lessened by changing.Key Words : Learning Styles, Test Anxieties | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Endüstri meslek liselerinde eğitim gören öğrencilerin öğrenme stilleri, sınav kaygı düzeyleri ve akademik başarıları arasındaki ilişki (Kocaeli ili, Gebze ilçesi örneği) | |
dc.title.alternative | The relationship between learning styles, test anxieties and academic achievements of students in industrial vocational high school (The sample of Kocaeli-Gebze) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Test anxiety | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.identifier.yokid | 323855 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 226232 | |
dc.description.pages | 210 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |