Show simple item record

dc.contributor.advisorEkşi, Halil
dc.contributor.authorKaradeniz, Osman
dc.date.accessioned2020-12-29T07:23:10Z
dc.date.available2020-12-29T07:23:10Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/343799
dc.description.abstractMesleki ve teknik eğitim kurumları teknolojik gelişmelerle orantılı olarak piyasanın ihtiyaç duyduğu kalifiye elemanı yetiştirmekle görevlidirler. Özellikle modern teknolojinin yakalanması, teknolojiye adaptasyon ve teknolojiye yön verilmesi mesleki teknik eğitimin yetiştireceği kişilere yaratıcılık, problem çözme ve bilgi donanımını el becerisiyle kullanma yeteneği verilmesiyle sağlanır.Mesleki ve teknik eğitim sanayileşmenin ve ülke kalkınmasının lokomatifi durumunda olduğundan, mesleki eğitim programlarının beklentilere cevap verecek şekilde olması gerekmektedir.Bu bağlamda öğrencilerin ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda eğitim imkânı sağlanması ve sektörel gelişmelerin öğretim programlarına yansıtılması amacıyla mesleki ve teknik eğitim kurumlarında modüler öğretime başlanmıştır.Modüler öğretim sisteminin amacı, öğrencilerin isteklerine bağlı olarak alan/dal seçimini yaparak okul sonrası istihdam imkânı bulacakları eğitimlerinin verilmesi ve öğretmenlerin de teknolojiyi yakından takip ederek öğrenci merkezli eğitimle sektörün ihtiyaçlarını karşılayacak öğrenciler yetiştirmelerini sağlamaktır.Araştırma konusu hakkında geniş çaplı bir literatür taraması yapılmış ve dikkat edilecek hususlar belirlenmiştir. Mesleki eğitim, Avrupa Birliği ve eğitim, mesleki eğitimde geleneksel öğretim yöntemi ve modüler öğretim yöntemi araştırılmıştır.Araştırma anketi öğretmenlere uygulanmış ve yorumlanmıştır. Uygulanan anketlerin SPSS (Statistical Packet Social Sciences) programında istatistikleri çıkartılmış ve beklentilere ilişkin belli sonuçlar elde edilmiştir.
dc.description.abstractVocational and Technical Education Instıtutions,parallel with technological developments, have the duty of training qualified personnel that market needs.Particularly,catching modern technology ,adaptation to technology and guide technology are obtained by giving creativity to people,problem solving and converting knowledge he got to skills.Since Vocational and Technical Education is in the state of being the locomotive of industrilization and reconstruction of the country., Vocational Educational programmes are required to be in the form of responding expectations.In this context, Modular Education has been started in the Institution of Vocational and Technical Education , for providing the opportunity of education and reflecting the educational programmes of sectorial developments in the direction of students? desires,wishes and abilities.The aim of the Modular Education System is to provide to find the opportunity of employment after school by making field choice related to the expectations of students.Besides,the duty of the teachers ,by pursuing the technology closely,is providing the training of the students by meeting the needs of the sector with student-centered education. A huge literature scanning has been made about the study and remarkable facts have been determined. Vocational Education, European Union and Education, Traditional Teaching Method in Education and Module Teaching Method have been researched.Research survey has been applied to the teachers and have been commented on it. The statistics of applied surveys have been deduced in SPSS (Statistical Packet Social Sciences) Programme and obvious results have been obtained related to the expectations.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEndüstri meslek liseleri elektrik elektronik teknolojileri alanında uygulanmakta olan modüler öğretim yöntemi ile geleneksel öğretim yönteminin öğretmen görüşleri çerçevesinde karşılaştırılması
dc.title.alternativeThe comparison of modular teaching method and traditional teaching method from points of teachers? view, which have been applied in the field of industrial vocational school and electric and electronics technologies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid326210
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid226265
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess