Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetin, Canan
dc.contributor.authorGüler, Selim Emre
dc.date.accessioned2020-12-29T07:22:47Z
dc.date.available2020-12-29T07:22:47Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/343718
dc.description.abstractBu çalışmada sekizinci sınıf öğrencilerinin Türkçe becerilerinin İngilizce öğrenmelerinde ne derece etkili olduğu araştırılmıştır.Her toplumun iletişimini kendi ana diliyle gerçekleştirdiği bilinmektedir. İletişimin kalitesinin, insanların konuştuğu dili iyi bilmelerine bağlı olduğu düşünülür. Okullardaki iletişimde Türkçe ile gerçekleşir bu bağlamda Türkçe bilime seviyesi ile başarı okul başarısı arasında bir ilişki olduğu söylenebilir. Türkçenin iyi bilinmediği zamanlarda başarının da olması zordur diye düşünülür.Ülkemizde ikinci dil eğitimi, gerek planlama gerekse uygulama aşamasında eğitim alan öğrencilerin ana dillerini tamamen bildikleri düşünülerek yapılmaktadır. Bu noktada, ikinci dil öğretiminin her aşamasında öğrenci ve öğretmenler çok çeşitli iletişim sorunlarıyla karşılaşabilirler. Bu çalışmada, bu konuda var olan sorunları ortaya koymak ve sorunların çözümüne yönelik öneriler geliştirmek hedef alınmıştır.Anahtar kelimeler: yabancı dil eğitimi, ana dil eğitimi, iletişimAralık, 2008Selim Emre GÜLER
dc.description.abstractIn this study it?s researced that how effects eight grade student?s Turkish knowledge on their learning English as a second language.It?s thought that every society communicate with their mother language during their daily life.It can be said that the quality of the communication in society is depends on the quality of language they speak.One can say that succes in the schools is related to the mother language which is spoken in the schools because communication in schools is done by the mother language.If mother language does not spoken correctly and effectively it is hard to say one can reach to success at schools.In our schools education of second language is done with the thought that studetns know their mother language enough to learn.At this point students and teachers may faced to many communication problems.In this research it is going to be found out some problems about this and tried to give some solutions to these problems.Key words: education of mother language, education of second language, communication.December 2008Selim Emre Güleren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleİlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin ana dil bilme düzeylerinin yabancı dil öğrenimlerine etkisinin belirlenmesi
dc.title.alternativeStudy on effect of mother language's level on learning second language for 8th grade students in primary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmForeign language learning strategies
dc.subject.ytmForeign language
dc.identifier.yokid331227
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid227479
dc.description.pages189
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess