Show simple item record

dc.contributor.advisorEkşi, Halil
dc.contributor.authorKarakoç, Ahmet Recep
dc.date.accessioned2020-12-29T07:22:20Z
dc.date.available2020-12-29T07:22:20Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/343631
dc.description.abstractAraştırmada ilköğretim okullarında çalışan eğitim yöneticilerinin yaratıcılık düzeyleri ve karar verme stratejileri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, İstanbul ili Kartal ve Maltepe ilçelerindeki ilköğretim okullarında görev yapan eğitim yöneticilerinden tesadüfi olarak seçilmiş, 160'ı erkek (% 74) ve55'i kadın (% 26) olmak üzere toplam 215 eğitim yöneticisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından hazırlanmış kişisel bilgi formuna ek olarak ?Yaratıcılık Ölçeği? ve ?Karar Verme Stratejileri Ölçeği? kullanılmıştır.Araştırmada, eğitim yöneticilerinin yaratıcılık puan ortalamalarının, onların özlük niteliklerine (cinsiyet, yaş, medeni durum, branş gibi) göre farklılaşıp farklılaşmadığı, yaratıcılık puanları ile karar verme stratejileri arasındaki ilişki düzeyleri incelenmiştir. Verilerin analizinde: `t' testi, `Varyans analizi', `Tukey testi', `Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı' kullanılmıştır.Araştırma sonucunda eğitim yöneticilerinin yaratıcılık düzeyleri ile karar verme stratejilerinden içtepisel, bağımlı ve kararsız karar verme stratejileri arasında negatif bir ilişki olduğu görülmüştür.Eğitim yöneticilerinin yaratıcılık düzeyleri 11 değişkenden etkilenmemekte ve yaratıcılık puan ortalamaları bu değişkenlere farklılaşmaktadır.Bu sonuçlar eğitim yöneticilerinin yaratıcılık düzeylerinin, kişisel ve demografik özelliklerden farklı koşullarla ilişkili olarak değişebileceğini göstermektedir.
dc.description.abstractThe purpose of the present study is to investigate the relationships between primary schools? principals? creativity and decision making strategies.The sample of the study consisted of 215 volunteered primary school principals in Kartal and Maltepe in Istanbul. The data were gathered by administering two instruments, namely Creativity Inventory and Decision Making Strategies Schedule.The results of the study could be summarized as below:There is a negative relationship between principals? creativity and some subtitle of decision making strategies.Principals? creativity does not differentiate according to any personal features like age, branch, having his/her own house and the place where they lived more.By the help of this results it can be said that, principals? creativity changes according to other personal features.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında çalışan eğitim yöneticilerinin yaratıcılık becerileri ile karar verme stratejileri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between primary school principals' creativity and decision making strategies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmDecision making
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmDecision making process
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid330425
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid227477
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess