Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Semra
dc.contributor.authorKoç, Baki
dc.date.accessioned2020-12-29T07:22:09Z
dc.date.available2020-12-29T07:22:09Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/343595
dc.description.abstractBu çalışma, İlköğretim okul yöneticilerinin okul denetiminde gösterdikleri liderlik davranışlarını belirlemek, algılarını saptamak, yöneticilerin denetinde yeterliliklerini yorumlamak ve önerilerde bulunmak amacıyla yapılmıştır.Bu araştırmanın evreni olarak İstanbul ili, Pendik, Tuzla ve Kartal ilçesinde, toplam 200 İlk öğretim 1. ve 2. kademe öğretmeni ve yöneticisinin görüşüne baş vurulmuştur.Araştırmada, lider ve liderlik davranışlarının neler olduğu irdelendikten sonra, ilköğretim okul yöneticilerinin, okul denetiminde, liderlik davranışlarına sahip olma düzeylerine ilişkin görüşler, öğretmenlere göre denetleme ve liderlik davranışlarının ilköğretim okulu müdürleri tarafından gösterilme düzeyi, okul müdürlerinin ve öğretmenlerin görüşlerine kişisel özelliklerinin etki edip etmediği de belirlenmiştir. Anket yoluyla verilere ulaşılan bu çalışmada; öğretmenlerin ve yöneticilerin görüşleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığı incelenmiştir.Araştırmaya katılan öğretmen ve yöneticilerin görüşleri doğrultusunda İlköğretim okul yöneticilerinin okul denetiminde gösterdikleri liderlik davranışları ile denek gruplarının görüşleri arasında anlamlı ilişkilerin oluştuğu görülmüştür. Elde edilen bulgular ışığında öneriler geliştirilmiştir.Yöneticilerin öğretmenlere karşı objektif davranışlar sergilemedikleri, kendi düşüncelerinde ısrarcı oldukları, sonucu ortaya çıkmıştır.Anahtar Sözcükler: Okul yönetimi, denetim, yönetici, liderlik davranışlarıŞubat, 2009Baki KOÇ
dc.description.abstractThis work was made for the school directors to test the leadership behaviours in school inspection, fix their occupational perception, construe on their ability and make a comment about their directorship.As a skeleton of this work, it was referred the toughts of totaly 200 hundred teachers and directors of primary and high schools in Pendik, Tuzla and Kartal district in İstanbul.In the study, after being determined of the leader and leadership behaviours,in the school inspection the following topics were fixed: The thoughts about the level of directorship of the primary school directors, the inspection according to the teacher, the level of leadership behaviours of the directors. And it was also stated whether the school directors and teachers were under the influence of their personal characteristics to their behaviour and thoughts or not.In this study, It was analysed by a survey whether there was a meaningful, evident difference between the teachers and directors? thoughts. In accordance with the thoughts of the teachers and directors in the study, it was seen that there were meaningful links between the behaviours of leadership in the school inspection of the primary school directors and the thoughts of subject groups. In light of findings, proposal were enhanced.It was deduced the consequences that the directors did not have objective behaviours towards the teachers and the directors insisted on their personal thoughts.Key Words: School administrator, inspection, inspector, leadership behavior, findings.February, 2009Baki KOÇen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okul yöneticilerinin okul denetiminde gösterdikleri liderlik davranışları
dc.title.alternativeWas made for the school directors to test the leadership behaviours in school inspection
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSchool effectiveness
dc.subject.ytmSchool administration
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmSupervision of education
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmLeadership and Corporate Behaviour Efficiency Project
dc.identifier.yokid333877
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid234813
dc.description.pages155
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess