İlköğretim okul yöneticilerinin okul denetiminde gösterdikleri liderlik davranışları
dc.contributor.advisor | Ünal, Semra | |
dc.contributor.author | Koç, Baki | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:22:09Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:22:09Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/343595 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, İlköğretim okul yöneticilerinin okul denetiminde gösterdikleri liderlik davranışlarını belirlemek, algılarını saptamak, yöneticilerin denetinde yeterliliklerini yorumlamak ve önerilerde bulunmak amacıyla yapılmıştır.Bu araştırmanın evreni olarak İstanbul ili, Pendik, Tuzla ve Kartal ilçesinde, toplam 200 İlk öğretim 1. ve 2. kademe öğretmeni ve yöneticisinin görüşüne baş vurulmuştur.Araştırmada, lider ve liderlik davranışlarının neler olduğu irdelendikten sonra, ilköğretim okul yöneticilerinin, okul denetiminde, liderlik davranışlarına sahip olma düzeylerine ilişkin görüşler, öğretmenlere göre denetleme ve liderlik davranışlarının ilköğretim okulu müdürleri tarafından gösterilme düzeyi, okul müdürlerinin ve öğretmenlerin görüşlerine kişisel özelliklerinin etki edip etmediği de belirlenmiştir. Anket yoluyla verilere ulaşılan bu çalışmada; öğretmenlerin ve yöneticilerin görüşleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığı incelenmiştir.Araştırmaya katılan öğretmen ve yöneticilerin görüşleri doğrultusunda İlköğretim okul yöneticilerinin okul denetiminde gösterdikleri liderlik davranışları ile denek gruplarının görüşleri arasında anlamlı ilişkilerin oluştuğu görülmüştür. Elde edilen bulgular ışığında öneriler geliştirilmiştir.Yöneticilerin öğretmenlere karşı objektif davranışlar sergilemedikleri, kendi düşüncelerinde ısrarcı oldukları, sonucu ortaya çıkmıştır.Anahtar Sözcükler: Okul yönetimi, denetim, yönetici, liderlik davranışlarıŞubat, 2009Baki KOÇ | |
dc.description.abstract | This work was made for the school directors to test the leadership behaviours in school inspection, fix their occupational perception, construe on their ability and make a comment about their directorship.As a skeleton of this work, it was referred the toughts of totaly 200 hundred teachers and directors of primary and high schools in Pendik, Tuzla and Kartal district in İstanbul.In the study, after being determined of the leader and leadership behaviours,in the school inspection the following topics were fixed: The thoughts about the level of directorship of the primary school directors, the inspection according to the teacher, the level of leadership behaviours of the directors. And it was also stated whether the school directors and teachers were under the influence of their personal characteristics to their behaviour and thoughts or not.In this study, It was analysed by a survey whether there was a meaningful, evident difference between the teachers and directors? thoughts. In accordance with the thoughts of the teachers and directors in the study, it was seen that there were meaningful links between the behaviours of leadership in the school inspection of the primary school directors and the thoughts of subject groups. In light of findings, proposal were enhanced.It was deduced the consequences that the directors did not have objective behaviours towards the teachers and the directors insisted on their personal thoughts.Key Words: School administrator, inspection, inspector, leadership behavior, findings.February, 2009Baki KOÇ | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okul yöneticilerinin okul denetiminde gösterdikleri liderlik davranışları | |
dc.title.alternative | Was made for the school directors to test the leadership behaviours in school inspection | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School effectiveness | |
dc.subject.ytm | School administration | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Supervision of education | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Leadership and Corporate Behaviour Efficiency Project | |
dc.identifier.yokid | 333877 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 234813 | |
dc.description.pages | 155 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |