Show simple item record

dc.contributor.advisorYalman, Neva
dc.contributor.authorHasdemir, Utku
dc.date.accessioned2020-12-29T07:21:58Z
dc.date.available2020-12-29T07:21:58Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/343558
dc.description.abstractBu tez çalışması, ailede alışverişten birincil derecede sorumlu olan kadınları ön plana getirerek; toplumda değişen ve evrimleşen rollerinin, paketli gıda ve içecek alışverişlerinde sergilemiş oldukları karar verme stillerini hangi yönlerden etkilediğini ortaya çıkarmayı ve literatürde bu alandaki boşluğu doldurmayı amaçlamaktadır.Örnekleme dahil edilen ve farklılaşan demografik profillere sahip olan kadın gruplarının birbirinden ayrılan karar verme stillerini ortaya çıkarmak amacıyla; Sproles ve Kendall (1986) tarafından oluşturulan Tüketici Stilleri Envanteri'ne dayanarak, Bauer vd. tarafından tekrar gözden geçirilmiş ve bir modele oturtulmuş, Tüketici Karar Verme Stilleri Envanteri uygulanmıştır. Hipotez aşamasında sunulan modele dahil edilmiş olan, yedi farklı karar verme stilinden, Fiyat/Değer Bilinci dışında kalan altı tane karar verme stilinin geçerliliği uygulanan Faktör Analizi sonucunda kanıtlanmıştır.Çok değişkenli Lojistik Regresyon Analizi, evlilik ve çalışma durumu, eğitim durumu, çocuk sahipliği ve yaş aralığı gibi, birbirini karşılıklı olarak dışarıda bırakan demografik profil alt gruplarına ait kadınların alışveriş öncesinde ve/veya sırasında sergilemiş oldukları karar verme stilleri arasında farklılık olduğunu ortaya koymuştur.İleriye yönelik araştırma önerileri tez çalışmasının Sonuç ve Öneriler kısmında sunulmuştur.
dc.description.abstractThis study aims at fulfilling the gap in the literature by taking women, as main buying agents in family purchases, to the main scene and analyzing the effects of rapidly evolving women?s roles to their decision making styles, from a packaged food and beverages shopping perspective.Consumer Decision Making Styles Inventory developed by Bauer, Sauer and Becker (2006), a revised model founded on the Consumer Styles Inventory (CSI) originated by Sproles and Kendall (1986), was implemented in order to reveal varying decision making styles of women groups from differing demographic profiles. Six decision making styles out of the seven, which were originally included into the model, were validated through the Factor Analysis except Price/Value Consciousness.Multivariate Logistic Regression analysis proved that there were differences with respect to the decision making styles among women belonging to mutually exclusive sub dimensions of the demographic profile such as marital and working status, educational background, children possession and age bracket.Future directions of the study were indicated.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe effects of women changing roles in the society on their decision-making styles, a study on packaged food and beverages sector
dc.title.alternativeKadının toplumda değişen rollerinin paketli yiyecek ve içecek alışverişlerinde sergilediği karar verme stillerine etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme (İngilizce) Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmDemographic variables
dc.subject.ytmWomen status
dc.subject.ytmShopping
dc.identifier.yokid338374
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid239171
dc.description.pages71
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess