Show simple item record

dc.contributor.advisorEkşi, Halil
dc.contributor.authorBoran, Erkan
dc.date.accessioned2020-12-29T07:21:40Z
dc.date.available2020-12-29T07:21:40Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/343493
dc.description.abstractBu araştırmada, Anadolu Teknik, Teknik ve Endüstri Meslek liseleri meslek dersleri ve kültür dersleri öğretmenlerinin cinsiyet, yaş, medeni durum, sahip olunan çocuk sayısı, meslekteki kıdemi, çalışma şekli, branşı, öğrenim durumları, gelir düzeyleri ve meslekleri ile ilgili yayın takipleri gibi bazı özellikleri ve öğrenilmiş güçlülük düzeyleri ile öğrenci kontrol eğilimi arasında anlamlı farklar olup olmadığı incelenmiştir. Araştırma kapsamına 2007?2008 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Şişli, Beşiktaş, Kâğıthane Belediyeleri sınırları içinde bulunan, oranlı küme örnekleme random (tesadüfî) yöntemiyle belirlenen Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı 6 okul alınmıştır. Bu okullarda görev yapan 69'u kadın ve 111'i erkek olmak üzere toplam 180 öğretmen araştırmaya dâhil edilmiştir.Araştırmada veri toplama aracı olarak, öğretmenlerin öğrenilmiş güçlülük düzeylerinin belirlenmesi için Rosenbaum (Rosenbaum, 1980) tarafından geliştirilen ve Siva (Siva, 1991) tarafından Türkçeye uyarlanan 'Rosenbaum Öğrenilmiş Güçlülük Ölçeği' kullanılmıştır. Araştırmanın bağımsız değişkenleri olan öğretmenlerin özellikleri hakkında bilgi toplamak için araştırmacı tarafından geliştirilmiş 'Kişisel Bilgi Formu' ile birlikte, öğretmenlerin öğrenci kontrol eğilimlerinin belirlenmesi için Willower (Willower, 1973) tarafından geliştirilen ve Abacı (Abacı, 1996) tarafından Türkçeye uyarlanan 'Öğrenci Kontrol Eğilimi Ölçeği' kullanılmıştır.SPSS 15.0 istatistik paket programının kullanıldığı verilerin analizinde frekans ve yüzde hesapları dışında, öğretmenlerin görüşlerine göre öğrenilmiş güçlük düzeyleri aritmetik ortalama ve standart sapmalar ile öğretmenlerin cinsiyet, çocuk sahibi olup olmama, gibi kişisel özelliklerine göre öğrenci kontrol eğilimini belirlemek için ilişkisiz grup t-testi; öğretmenlerin yaş, medeni durum, mesleki kıdem, öğrenim durumu, branşa göre öğrenci kontrol eğilimini belirlemek için 'Tek Yönlü Varyans Analizi' (ANOVA) kullanılmıştır. Öğretmenlerin görüşlerine göre öğrenci kontrol eğilimleri için değişkenler arasındaki ilişkiyi ortaya koymak için Post-hoc (LSD) ve korelasyon tekniği; iki gurup arasındaki farkı incelemek üzere t-testi; guruplar arasındaki farkı incelemek içinde 'Tek Yönlü Varyans Analizi' (ANOVA) kullanılmıştır. Anlamlılık kontrolünde. 01 ve. 05 anlamlılık düzeyi dikkate alınmıştır.
dc.description.abstractThis study has examined teachers in the vocational schools as Anatolian Technique, Technique and Industrial Vocational Schools whether there exists meaningful relationship between teachers? classroom control tendencies and, the level of teachers? learned strength and their certain features such as teachers? gender, age, marital status, child number of theirs, their status in job, working method, their branch of study, education level, income level and their interests in the educational publications. Within the scope of the study, 6 vocational schools situated in the provinces of Sisli, Besiktas, Kağıthane in the city of Istanbul, operating under the authority of the National Education Ministry, were studied through random proportional group sampling during the academic year of 2007-2008. The survey was conducted on a total of 180 teachers including 69 females and 111 males employed at these schools.As data collection means, the study utilized ?Rosenbaum?s Learned Strength Scale?, developed by Rosenbaum (Rosenbaum, 1980) and adapted into Turkish by Silva (Silva, 1991) to determine teachers? learned strength level. To collect data about the characteristics of teachers, independent variable of the study, ?Personal Information Form? specially developed by the studier was used while ?Student Control Tendency Scale? developed by Willower (Willower, 1973) and adapted to Turkish by Abacı ( Abacı, 1996) was employed to determine the teachers? tendency to supervise the students in school.In the analysis of the data where SPSS 15.0 statistic package program used, apart from frequency and percentage calculation, ?One Way Variance Analysis? (ANOVA) was employed to determine teachers? age, marital status, job experience, educational level, student control tendency of different teachers while unrelated group t-test was used to examine student control tendency of teachers in relation to their personal features such as gender, child number of theirs, and arithmetic average and standard deviation of learned strength level of the teachers according to their worldviews. Post-hoc (LSD) and correlation technique was used to determine the relations between the variables for student control tendency of teachers according to their worldview; t-test was employed to look into difference between two groups; ?One Way Variance Analysis? (ANOVA) was used to examine the difference between the groups. In the control of the meaningfulness level, 01 and 05 meaningfulness level was taken into account.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİstanbul ili Avrupa yakasında bulunan endüstri meslek liseleri öğretmenlerinin öğrenilmiş güçlülük düzeyleri ile öğrenci kontrol eğilimleri arasındaki ilişkileri üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeOn the European side of İstanbul industrial vocational high school students with level control powerful teacher is the learning on the relation ship between the research
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid338637
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid239227
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess