Show simple item record

dc.contributor.advisorAslan, Kadir
dc.contributor.authorErgin, Yeliz
dc.date.accessioned2020-12-29T07:21:31Z
dc.date.available2020-12-29T07:21:31Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/343462
dc.description.abstractÖZETİlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Öğretmenlik Mesleği İle İlgili Etik Olmayan Davranışlara İlişkin Algılamalarıİnsanoğlu yaşamının ilk yıllarından itibaren yaptığı ve yapacağı her davranışın iyi ya da kötü hangi sonuçlar doğuracağını kendi etik değerleri içinde muhakeme eder ve eylemlerine yansıtır. Toplumsal yaşamın düzenlenmesinde büyük öneme sahip olan bu doğru ve yanlış olarak bilinen etik değerler yaşamın her alanında yozlaşmanın önüne geçilmesini sağlamış ve birarada yaşama amacını gerçekleştirmeye katkıda bulunmuştur. Bu bağlamda bu araştırma, iyi ve erdemli insan yetiştirmeyi amaç edinmiş eğitim kurumlarında çalışan sınıf öğretmenlerinin öğretmenlik mesleği ile ilgili etik olmayan davranışlara ilişkin görüşlerini almayı amaçlamıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenler, öğretmenlik mesleği ile ilgili ankette verilen etik dışı davranışları büyük oranda, kısmen etik dışı veya tamamen etik dışı bulduklarını belirtmişler. Araştırma sonuçlarına göre `Meslektaslarıyla ilişkilerinde ideolojik-partizan vb. gibi nedenlerle araya mesafe koymaya çalışmak` öğretmenler tarafından en düşük ortalama (4,40) ile en az etik dışı kabul edilen ifade olmuştur. Bununla birlikte araştırmaya katılan sınıf öğretmenlerinin araştırmada belirtilen etik dışı davranışlarla ilgili algılamalarında bazı kişisel özellikleri (cinsiyet, medeni durum, kıdem ve mezun olunan okul türü) arasında istatistiksel açıdan anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Etik, meslek etiği, öğretmenlik mesleğinde etik.
dc.description.abstractThe Perception of Elementary Teachers Concerning Unethical Behaviours About Teaching Profession From the first years of his/her life, mankind has judged good or bad outcomes of his/her actions which have been taken or will be taken in their own ethical values and reflects this to his/her behaviors. Ethical values known as right and wrong, which have great importance in the regulation of social life, ensure that corruption has prevented in every area of life and has contributed to the aim of living together. In this context, the aim of this study is to get opinions of the teachers, who work in educational intitutions that aim to educate good and virtuous people, about unethical behaviors related to teaching profession. According to the results of the study; the teachers commonly stated that the unethical expressions in the questionnaire are partly or completly unethical. Moreover, the study shows that the statement `Trying to stay away from colleagues because of ideology or partisanship.` was found the least unethical statement with the least mean (4,40) by the teachers. Furthermore, it was determined that there are significant statistical differences between the teachers' ethical perceptions mentioned in the study and their demographic (gender, marital status, seniority and the type of school graduated) variables.Key Words: Ethics, ethics in professional, ethics in the teaching profession.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim sınıf öğretmenlerinin öğretmenlik mesleği ile ilgili etik olmayan davranışlara ilişkin algılamarı
dc.title.alternativeThe perception of elementary teachers concerning unethical behaviours about teaching profession
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmEthics
dc.subject.ytmProfessional ethics
dc.subject.ytmUnethical behaviour
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.identifier.yokid10039911
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid368324
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess