Show simple item record

dc.contributor.advisorAcat, Mehmet Bahaddin
dc.contributor.authorÖzyurt, Osman
dc.date.accessioned2020-12-29T07:20:33Z
dc.date.available2020-12-29T07:20:33Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/343258
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; eğitim sisteminin en temel birimi olan ilköğretim okullarındaki eğitimin yöneticisi konumunda olan okul müdürlerinin, mevzuattaki ?görev tanımlarında? belirtilen görevleri yapabilme açısından kendilerini yeterli hissetme düzeyleri ile ilgili algılarını belirlemek ve bu algıların müdürlerin bireysel özelliklerine göre değişip değişmediğini tespit etmektir. Böylece okulların yöneticisi konumunda bulunan, eğitimin niteliğinin yükseltilmesinde etkin rol oynayan ve çok yönlü görevler yüklenen müdürlerin, bu görevleri yerine getirmeleriyle ilgili güçlü, zayıf ve eksik yönler belirlenebilir.Araştırmada yeterlik; kişinin mevzuatta geçen görevleri yerine getirebilme gücünü sağlayan, özel bilgi, ehliyet, görevini yerine getirme gücünün seviyesi kabul edilmiştir.Bu araştırma; müdürlerin görevlerini yerine getirmeleri sırasında kendilerini yeterli hissettikleri ve eksik hissettikleri alanların tespit edilmesiyle; a) müdürlerin görev tanımlamaları yapılırken daha somut ve bilimsel metinler için öneriler geliştirmekte, b) görevlerini etkili bir şekilde yerine getirebilmeleri için gerekli yeterlilikleri kazanmaları ve bunları örgütün amaçları doğrultusunda kullanmalarında yardımcı olacaktır.Araştırmanın evrenini; 2008-2009 eğitim-öğretim yılında Ordu ili resmi ilköğretim okulları oluşturmaktadırAraştırmada elde edilen bulgular sonucunda okul müdürlerinin kendilerini Düşük Düzeyde Yeterli, Az Yeterli ve Orta Düzeyde Yeterli hissettikleri bir görev tanımına rastlanmamıştır. Ölçme aracında belirtilen 49 maddelik görev tanımının tamamında kendilerini yeterli ya da yüksek düzeyde yeterli hissetmektedirler. Okul müdürlerinin mevzuatta geçen görev tanımları ile bu görevleri yerine getirebilme açısından kendilerini yeterli hissetme düzeyleri arasında ilişkinin doğru orantılı olduğu söylenebilir. Bu durum okul müdürlerinin mevzuattaki görev tanımlarını yerine getirebilme açısından kendilerini hiçbir açıdan Düşük Düzeyde Yeterli, Az Yeterli ve Orta Düzeyde Yeterli hissetmedikleri; aksine, tüm görevlerle ilgili kendilerini Yeterli ya da Yüksek Düzeyde Yeterli gördükleri sonucuna dayanmaktadır.Anahtar Kelimeler : İlköğretim okulu, müdür, yönetim, yeterlilik, görev, görev tanımları,
dc.description.abstractThis research is to identify the primary school managers? perception about the level of being self-qualified in terms of performing their duties specified in `mission definitions? in legislation. It also aims at determing if the perception changes or not according to the personal qualifications. Therefore, it can be determined that the strongest, weakest and incompetent sides of school managers who are at the head position of the schools and play an active role to increase the quality of education and also take the responsibilities of diverse range of duties.Proficiency at research; special knowledge and ability are accepted as the level of power while performing the duties in legislation.The findings of the research; by determining the strongest and weakest sides that the school managers feel inner self while they are performing their duties; a) make more concrete and scientific proposals while being made `the mission definitions? of the school managers, b) lead to help the managers to gain qualifications needed and use those in parallel with the purpose of the association.The universe of the research is consists of official primary schools in Ordu in 2008-2009 academic year.At the end of the findings of the research, it reached a conclusion that the school managers do not have the mission definition which they feel lower level qualified, minimal level qualified and medium level qualified. They feel qualified or higher level qualified within the whole mission definition which is specified in 49 items in Questionnaire. It can be said that there is a direct proportion between the relation with the school managers? mission definitions in legislation and the rate of feeling qualified of the managers in the respect of performing their duties. This situation is based on the conclusion that with no aspects, the managers do not feel themselves lower level qualified, minimal level qualified and medium level qualified; on the contrary, they feel themselves qualified or higher level qualified concerning all the duties.Key Words: Primary school, manager, administration, proficiency, mission definitions,en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okul müdürlerinin mevzuattaki görevlerini yapabilme açısından kendilerini yeterli hissetme düzeyleri
dc.title.alternativeThe primary school managers? perception about the level of being self-qualified in terms of performing their duties specified in `mission definitions? in legislation.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDirectors
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmLegislation
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.identifier.yokid358581
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid249070
dc.description.pages214
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

No Thumbnail [100%x160]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess