İlköğretim 3,4 ve 5. sınıf öğrencilerinin çoklu zeka kuramına göre sahip oldukları zeka alanları ve akademik başarının karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Ada, Sefer | |
dc.contributor.author | Konur, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:20:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:20:21Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/343214 | |
dc.description.abstract | Beyin ve insan zekâsı üzerine çok eski dönemlerden itibaren araştırmalar yapılmaktadır. İnsan beyninin tam olarak işlevleri tam olarak çözülememiştir ve bu konuda araştırmalar devam etmektedir.Zekâ soyut bir kavramdır. Bu nedenle tanımlamak, sınırlarını çizmek için birçok düşünür ve bilim adamı çeşitli fikirler üretmişlerdir. Zekâ, bir ya da birden fazla kültürde değer bulan bir ürün ortaya koyma kapasitesi; gerçek hayatta karşılaştığı problemlere etkili ve verimli çözümler üretebilme becerisi; çözüme kavuşturulması gereken yeni ve karmaşık yapılı problemleri keşfetme yeteneğidir.Yakın zamana kadar, insan zekâsının doğumla kazanıldığı, hayat boyu devam ettiği ve bu zekânın geliştirilmesinin mümkün olamadığı görüşü hâkim iken, çoklu zekâ kuramına göre günümüzde insan zekâsının insanın sahip olduğu ufkuna göre değiştiği kabul edilmektedir.Milli eğitim sistemimizde de çoklu zekâya yönelik uygulamalar yapılmaktadır. Bu çalışmada çoklu zekâ kuramına göre okulda öğrencilerin derslerde gösterdiği başarılar incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Çoklu zekâ, öğrenci, eğitim, | |
dc.description.abstract | Since old times, researches on brain and human mind have been carried out. The functions of human mind have not been discovered completely, and there are researches regarding the subject at present.Intelligence is an abstract concept. For this reason, many philosophers and scientists have put forward ideas in order to define and outline it. Intelligence is the capacity of creating a product which is valuable for one or more than one cultures, the ability of finding effective and productive solutions for he problems which are encountered in real life, the skill of discovering new and sophisticated problems which need to be solved. Until quite recently, it was thought that human intelligence was obtained with birth, lasted for life and was impossible to be improved. According to multiple intelligence theory, it is believed that human intelligence depends on the horizon a person has.There are multiple intelligence applications in our national education system. In this study, the success of students in school lessons according to multiple intelligence theory has been examined.Key Words: Multiple intelligence, student, education, success | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 3,4 ve 5. sınıf öğrencilerinin çoklu zeka kuramına göre sahip oldukları zeka alanları ve akademik başarının karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Comparision of the field of intelligence and academic success of third,forth and fifth grade primary students according to multiple intelligence theory | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Intelligence | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Multiple Intelligence Theory | |
dc.subject.ytm | Multiple intelligence | |
dc.identifier.yokid | 365051 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 262396 | |
dc.description.pages | 157 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |