Show simple item record

dc.contributor.advisorAda, Sefer
dc.contributor.authorKonur, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-29T07:20:21Z
dc.date.available2020-12-29T07:20:21Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/343214
dc.description.abstractBeyin ve insan zekâsı üzerine çok eski dönemlerden itibaren araştırmalar yapılmaktadır. İnsan beyninin tam olarak işlevleri tam olarak çözülememiştir ve bu konuda araştırmalar devam etmektedir.Zekâ soyut bir kavramdır. Bu nedenle tanımlamak, sınırlarını çizmek için birçok düşünür ve bilim adamı çeşitli fikirler üretmişlerdir. Zekâ, bir ya da birden fazla kültürde değer bulan bir ürün ortaya koyma kapasitesi; gerçek hayatta karşılaştığı problemlere etkili ve verimli çözümler üretebilme becerisi; çözüme kavuşturulması gereken yeni ve karmaşık yapılı problemleri keşfetme yeteneğidir.Yakın zamana kadar, insan zekâsının doğumla kazanıldığı, hayat boyu devam ettiği ve bu zekânın geliştirilmesinin mümkün olamadığı görüşü hâkim iken, çoklu zekâ kuramına göre günümüzde insan zekâsının insanın sahip olduğu ufkuna göre değiştiği kabul edilmektedir.Milli eğitim sistemimizde de çoklu zekâya yönelik uygulamalar yapılmaktadır. Bu çalışmada çoklu zekâ kuramına göre okulda öğrencilerin derslerde gösterdiği başarılar incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Çoklu zekâ, öğrenci, eğitim,
dc.description.abstractSince old times, researches on brain and human mind have been carried out. The functions of human mind have not been discovered completely, and there are researches regarding the subject at present.Intelligence is an abstract concept. For this reason, many philosophers and scientists have put forward ideas in order to define and outline it. Intelligence is the capacity of creating a product which is valuable for one or more than one cultures, the ability of finding effective and productive solutions for he problems which are encountered in real life, the skill of discovering new and sophisticated problems which need to be solved. Until quite recently, it was thought that human intelligence was obtained with birth, lasted for life and was impossible to be improved. According to multiple intelligence theory, it is believed that human intelligence depends on the horizon a person has.There are multiple intelligence applications in our national education system. In this study, the success of students in school lessons according to multiple intelligence theory has been examined.Key Words: Multiple intelligence, student, education, successen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 3,4 ve 5. sınıf öğrencilerinin çoklu zeka kuramına göre sahip oldukları zeka alanları ve akademik başarının karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparision of the field of intelligence and academic success of third,forth and fifth grade primary students according to multiple intelligence theory
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmIntelligence
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmMultiple Intelligence Theory
dc.subject.ytmMultiple intelligence
dc.identifier.yokid365051
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid262396
dc.description.pages157
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess