İlköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin derste araç gereç kullanmaya yönelik tutumlarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Ada, Sefer | |
dc.contributor.author | Sevim, Serap | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:20:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:20:10Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/343177 | |
dc.description.abstract | Sürekli ve hızla katlanarak gelişen teknoloji, yaşamın tüm alanları gibi eğitim dünyasını da değiştirmektedir. Öğretmenlerin derslerde öğretimi daha etkili hale getirmek için kullandıkları teknolojiler de bu değişimden etkilenmektedir. Bugün okullarda yazı tahtası gibi geleneksel olanların yanında, bilgisayar, elektronik yazı tahtası, projeksiyon cihazı gibi pek çok yeni araç-gerecin de sınıflarda kullanıldığı görülmektedir. Araç-gereçlerin seçiminde ve kullanılmasında ise öğretmenlerin tutumların büyük bir önemi vardır.Bu araştırma ile resmi ve özel ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin derste araç-gereç kullanılmasına yönelik tutumlarının incelenmesi hedeflenmiştir. Araştırmanın Bursa İli Yıldırım İlçesindeki resmi ve özel ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenler, örneklemini ise bu okullarda görev yapan öğretmenler arasından rastgele yöntemle seçilen 110 öğretmen oluşturmaktadır.Araştırmanın sonucunda; kadınların, bekâr olanların, özel okulda çalışanların, 1. kademede görev yapanların, yaşça küçük olanların, mesleki kıdemleri az olanların, Eğitim Fakültesi mezunlarının, Yüksek Lisans/Doktora yapanların, sınıf öğretmenliğinden mezun olanların, görev yaptığı sınıfta öğrenci sayısı az olanların ve Eğitim Teknolojileri dersi/kursu alan ve ilgili seminerlere katılan öğretmenlerin derste araç-gereç kullanılmasına yönelik tutumlarının daha olumlu olduğu bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | Continuously and rapidly developing technology is changing the world of education as it all the other areas in life. And educational tools used by the teachers to make the courses more efficient are also affected by this change. Today, many new educational tools are being used in classrooms as computers, electronic whiteboards, projection devices etc alongside with the more traditional ones, such as blackboards. Thus teachers' attitudes play a very important role in selecting and utilizing the equipment (educational tools) to be used in education.By this research it was aimed to find out public and private elementary school teachers' attitudes towards the use of course materials. The sample of the research had been selected randomly from the teachers who work in the public and private elementary schools in the district of Yıldırım, in Bursa City. The research was conducted with 110 teachers from the above schools.As a result, female, unmarried ones, those who work in private schools, who served in first level of the elementary schools, young ones, less in seniority, graduated from the Faculty of Education, teachers with a MA / PhD degrees, teachers graduated from classroom teaching, teaching in less crowded classes and who had had Educational Technology course or participated in related seminars were found to have more positive attitudes toward the use of educational materials. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin derste araç gereç kullanmaya yönelik tutumlarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Elementary school teachers' attitudes toward the use of educational tools in class settings | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Equipments | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Institutions of primary education | |
dc.subject.ytm | Teacher attitude | |
dc.subject.ytm | Teaching aids | |
dc.identifier.yokid | 368322 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 262388 | |
dc.description.pages | 146 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |