Leadership in education in terms of coaching
dc.contributor.advisor | Ekşi, Halil | |
dc.contributor.author | Dağ, Filiz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:19:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:19:53Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/343117 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, son yıllarda dünyanın hemen hemen heryerinde dikkate değer bir şekilde ilgi odağı olan liderlik ve koçluk tanımının eğitim ile bağıntısı üzerinde durulmuştur. Etkili bir liderlik eğitimi olarak koçluk kavramının giderek tanınmasıyla, araştırmalarda kullanmak için güvenilir kaynaklara ihtiyaç duyulmaktadır.Kişisel deneyimlerin liderlik tarzlarını etkilediği düşünülmektedir. Eğitsel koçlar ve liderler, kişilerin liderlik yeteneklerine rehberlik etmede ve bu yeteneklerini geliştirmelerinde etkili roller oynamaktadırlar.Liderlik ve koçluğun liderliğin gelişimine katkısı düşünülerek, kişileri potansiyelleri üzerinde etkili olabileceği düşünülmektedir. Bireylerin sahip oldukları potansiyellerinde farkındalık yaratarak, bu süreç boyunca dinamik ve interaktif bir yöntem ile bireylere rehberlik edilebilir. Bireylerin davranışlarında sürekli ve kalıcı değişiklikler elde edilebilir. | |
dc.description.abstract | This article is focused on the concept of leadership and coaching on education which have received considerable attetion around the world in recent years. With the increasing recognition on coaching as an effective leadership training, there have been several needs for reliable documents and resesarch to use.It is believed that personal experiences influence leadership style. Instructional coaches and leaders can play effective roles in improving and guiding a person's leadership skills.In terms of the coaching and leadership contribution to leadership development, it is believed that there can be an effective improvement on people's potential. Building awareness on the existing potential, coaching can guide in a dynamic and interactive way during the process. There can be a sustainable change on behavioral aspects. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Leadership in education in terms of coaching | |
dc.title.alternative | Koçluk eğitimi bağlamında eğitimde liderlik | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Manager training | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Coaching | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.identifier.yokid | 372492 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264705 | |
dc.description.pages | 76 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |