Show simple item record

dc.contributor.advisorEkşi, Halil
dc.contributor.authorDağ, Filiz
dc.date.accessioned2020-12-29T07:19:53Z
dc.date.available2020-12-29T07:19:53Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/343117
dc.description.abstractBu çalışmada, son yıllarda dünyanın hemen hemen heryerinde dikkate değer bir şekilde ilgi odağı olan liderlik ve koçluk tanımının eğitim ile bağıntısı üzerinde durulmuştur. Etkili bir liderlik eğitimi olarak koçluk kavramının giderek tanınmasıyla, araştırmalarda kullanmak için güvenilir kaynaklara ihtiyaç duyulmaktadır.Kişisel deneyimlerin liderlik tarzlarını etkilediği düşünülmektedir. Eğitsel koçlar ve liderler, kişilerin liderlik yeteneklerine rehberlik etmede ve bu yeteneklerini geliştirmelerinde etkili roller oynamaktadırlar.Liderlik ve koçluğun liderliğin gelişimine katkısı düşünülerek, kişileri potansiyelleri üzerinde etkili olabileceği düşünülmektedir. Bireylerin sahip oldukları potansiyellerinde farkındalık yaratarak, bu süreç boyunca dinamik ve interaktif bir yöntem ile bireylere rehberlik edilebilir. Bireylerin davranışlarında sürekli ve kalıcı değişiklikler elde edilebilir.
dc.description.abstractThis article is focused on the concept of leadership and coaching on education which have received considerable attetion around the world in recent years. With the increasing recognition on coaching as an effective leadership training, there have been several needs for reliable documents and resesarch to use.It is believed that personal experiences influence leadership style. Instructional coaches and leaders can play effective roles in improving and guiding a person's leadership skills.In terms of the coaching and leadership contribution to leadership development, it is believed that there can be an effective improvement on people's potential. Building awareness on the existing potential, coaching can guide in a dynamic and interactive way during the process. There can be a sustainable change on behavioral aspects.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLeadership in education in terms of coaching
dc.title.alternativeKoçluk eğitimi bağlamında eğitimde liderlik
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmManager training
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmCoaching
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid372492
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264705
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess