Show simple item record

dc.contributor.advisorYumlu, Konca
dc.contributor.authorKarabiyik, Ali Çağlar
dc.date.accessioned2020-12-29T07:19:05Z
dc.date.available2020-12-29T07:19:05Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-05-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/342953
dc.description.abstractKitle iletişiminde çerçeveleme kuramı, siyasal iletişim araştırmalarına yeni bir boyut kazandırmış; haber medyasında konuların nasıl sunulduğu ve söylemin nasıl yapılandırıldığını anlamada bir kılavuz olmuştur. Bu açıdan, haber çerçeveleme araştırmaları, hem haber metinlerini çözümlemeye, hem de siyasal yaşamda medyanın rolünü anlamaya odaklanmaktadır. Özellikle, seçim dönemlerinde siyasal söylemi analiz etmede, haber (medya) çerçeveleri önemli rol oynamaktadır. Türk basınını temsilen, üç gazetenin örneklem olarak seçildiği bu çalışmada, 2011 Türkiye genel seçimleri, çerçeveleme kuramı bağlamında oluşturulan araştırma tasarımı izleğinde ele alınmıştır. Haber aktörlerinin haber içeriklerinde hangi sıklıkla yer aldığı, haber kaynağı olarak hangi haber aktörlerinin baskın olduğu, haberlerin siyasal aktörlerin çerçevelerini ne ölçüde yansıttığı, haberlerde siyasi parti ve liderlerin hangi tonda yer aldığı ve siyasetin nasıl çerçevelendiği, bu araştırmanın cevap aradığı temel sorulardır. Elde edilen bulgulara göre, seçime katılan siyasi parti ve liderlerin haberlerde dengeli bir biçimde temsil edilmediği; gazetelerin, haber kaynağı olarak belirli siyasal aktörlere büyük oranda bağlı olduğu ve bu aktörlerin siyasal söylemlerinin, medyada daha fazla dolayımlandığı görülmüştür. Miting haberlerinin çerçevelenmesinde, gazeteler arası çerçeveleme yanlılığının yanı sıra, siyasi parti ve liderlerin, haber metinlerinde yer alma tonlarında belirgin farklılıklar olduğu ortaya çıkmıştır. Siyasal aktörlerin siyasal söylemlerinin ilişkilendirildiği özel çerçevelerin gazetelerdeki dağılımında ise, gazetelerin ideolojik eğiliminin etkisi olduğu saptanmıştır. Ayrıca seçim sürecinde, siyasetin genellikle çatışma ile çerçevelendiği; politik tartışmaların ve seçim vaatlerinin haber metinlerine yansımadığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: kitle iletişimi, siyasal iletişim, çerçeveleme kuramı, haber çerçeveleme, siyasal söylem, haber söylemi, 2011 Türkiye genel seçimleri.
dc.description.abstractFraming theory in mass communication has added a new dimension to political communication research and has become a guide to understand how issues are presented and how discourse are structured in news media. In this respect, news framing research focus both analyzing news texts and understanding role of the media in political life. Particularly, news (media) frames play an important role in analyzing political discourse in election periods. In this study, which three newspapers representing Turkish press were selected as sample, 2011 Turkish general elections were taken in the context of framing theory through the path of research design created. The main questions of this research that seeks an answer are how often news actors were reported in the news contents, which news actors are dominant as news source, to what extent the news reflect the political actors' frames, in which tone the political parties and their leaders were covered, and how politics are framed. According to the results obtained, it has been found that the parties, participated in the election, and their leaders were not represented in the news, equally. The data also indicates that the newspapers were substantially depended on particular political actors as a source, and these actors' political discourses were mediated more. In addition to framing bias among newspapers in framing of the meeting news, it has emerged that there were significant differences in covering tone of the political parties and leaders in the news texts. Furthermore, it's been set that the ideological tendencies of the newspapers had an effect on the distribution of specific frames associated with the political actors' political discourses. Moreover, in election process, it's been infered that the politics were generally framed in conflict, political debates and election promises were not echoed in news texts. Keywords: mass communication, political communication, framing theory, news framing, political discourse, news discourse, 2011 general elections of Turkey.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGazeteciliktr_TR
dc.subjectJournalismen_US
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleKitle iletişiminde çerçeveleme kuramı açısından 2011 Türkiye genel seçimlerinde medyada siyasal söylem
dc.title.alternativeThe political discourse in media on 2011 Turkish general elections from the perspective of framing theory in mass communication
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-05-12
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPolitical communication
dc.subject.ytmElections
dc.subject.ytmElections 12 june2011
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmFraming
dc.subject.ytmDiscourse
dc.subject.ytmPolitical discussion
dc.subject.ytmNewspapers
dc.subject.ytmMass communication
dc.identifier.yokid10109554
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid428082
dc.description.pages205
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess