Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Hülya
dc.contributor.authorSertkahya, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-29T07:19:05Z
dc.date.available2020-12-29T07:19:05Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/342951
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı Fizik Öğretim Programında yer alan enerji ünitesine gerçek yaşam ile bağlantılı etkinliklerin öğrencilerin başarısı ve tutumuna etkisini incelenmesidir.Çalışmada yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Öğrencilerin uygulama öncesindeki ve sonrasındaki seviyelerini ölçmek amacıyla ilgili üniteye yönelik `Enerji Başarı Testi (EBT)` ve `Fizik Dersi Tutum Ölçeği' (FDTÖ) kullanılmıştır.Çalışmada uygulanan başarı testi daha önce enerji ünitesini işlemiş olan 323 lise öğrencisine uygulanmıştır ve uygulanan testin güvenirliği ve geçerliği hesaplanmış çalışmayan yada az çalışan maddeler çıkarıldıktan sonra güvenirlik ve geçerlikleri 0,86 ve 0.57 çıkmıştır. Sonuçlar doğrultusunda gerekli düzeltmeler yapıldıktan sonra asıl uygulama gerçekleştirilmiştir. Uygulamada bir kontrol bir deney grubu oluşturulmuştur. Deney gruplarına rehber materyal uygulanırken kontrol grupları normal öğretimlerine devam etmişlerdir. Ön test ve son test dahil olmak üzere yaklaşık 7 hafta sürmüştür. Her bir ölçme aracı örneklem gruplarına uygulanarak elde edilen verilerin analizi SPSS istatistik paket programı kullanılarak yapılmıştır. Uygulama öncesinde deney grubu ile kontrol grubu öğrencilerinin başlangıç seviyeleri aynı iken uygulama sonrasında elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin başarıları deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin, uygulama sonrasında tutumları arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Deney ve kontrol grubunun başarı testi kalıcılık puanları karşılaştırıldığında, deney grubundaki öğretim yönteminin kontrol grubundaki öğretim yöntemine göre bilgi kalıcılığında daha başarılı olduğu söylenebilir. Araştırma sonunda çeşitli öneriler geliştirilmiştir. Yapılan çalışmanın bu alanda yapılacak diğer araştırmalara yardımcı olması beklenmektedir.Anahtar Kelimeler: 5E öğrenme döngüsü, kavram yanılgısı, anlamlı öğrenme, enerji kavramı , Basit Malzemelerle Deneyler
dc.description.abstractThe main aim of the research activities associated with real-life physical education located in the power unit of the program is to examine the all effects on students' achievement and attitude Quasi-experimental study was used in this research. In order to measure levels of students before and after application of the corresponding unit `Energy Achievement Test(EBT) ` and `Physics Attitude Scale(FDTÖ) '' are used. Achievement test used in the study have been previously applied to 323 high school students who have already learnt the energy unit and the reliability of the applied testing and validity calculated after working or working less material from increased reliability and validity of 0.86 and 0:57. The results after the basic application was carried out in accordance with the necessary corrections. In practice, a control experiment groups were formed. The material is applied to the experimental group and the control group contacts have continued their normal education. Including pretest and posttest it took approximately 7 weeks. Each measurement tool in the analysis of data obtained by applying the sample was performed using SPSS statistical software package programme. Before implementation the control group and the experimental group had same level at the beginning, after implementation there is significant difference in favor of the experimental group. Experimental and control group students, there were no significant differences between the attitudes after implementation. When the experiment persistence and achievement test scores compared to the control group, the retention of information by the teaching methods in teaching methods in the experimental group and the control group can be said as more successful. At the end of the research has developed several recommendations. The research is expected to helping other research in this field.Key Words: 5E learning cycle, misconception, meaningful learning, energy concept, Hands-on Scienceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGerçek yaşamla bağlantılı etkinliklerin öğrencilerin tutum ve başarısına etkisi: Enerji ünitesi
dc.title.alternativeThe effect of real life related activities on students' attitude and achievement: Unit of energy
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMeaningful learning method
dc.subject.ytm5E Model
dc.subject.ytmMisconception
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmReal world connections
dc.subject.ytmEnergy
dc.subject.ytmPhysics teaching
dc.subject.ytmPhysics lesson
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10106517
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid428067
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess