19.yüzyıl Rus peyzaj resminde romantizm
dc.contributor.advisor | Kuyulu Ersoy, İnci | |
dc.contributor.author | Berdeli, Leman | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:18:40Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:18:40Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-06-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/342867 | |
dc.description.abstract | Avrupa sanatında romantizm akımının ortaya çıkması İngiliz edebiyatı ileilişkilidir. XVIII. yüzyılın sonunda İngiliz romantiklerinin hüzünlü ruh halleri, diğerAvrupa ülkelerinin güzel sanatları içinde bu eğilimin ortaya çıkması için gerekli koşullarıyaratmıştır. Avrupa'da kurtuluş mücadelesinin ruhuyla romantik düşüncelerin bir nevitetikleycisi Büyük Fransız burjuva devrimi olmuştur. Bu tür düşünceler Rusya'dakitoplum hareketleri üzerinde de etki yaratmıştır. XIX. yüzyılın başında Fransa'nın Rusyaüzerindeki etkisi büyük olmakla beraber daha sonra giderek azalmaktadır. Bunun nedeni,Rusya'nın siyasi durumunun özelliği ile belirlendiği romantizm gelişiminde başka yolunseçilmesidir. Rus romantik peyzajın başlangı çevresi karmaşıktır. XIX yüzyılın ilk onsenesinde portre ressamları kendi eserlerinde romantik çizgileri geliştirmekle birliktepeyzajı çizdikleri portrelerde arka fon olarak kullanmışlardır. Daha sonra peyzaj romantikdönemin en seçkin tarzı olma niteliği kazanmıştır. XIX. yüzyıl boyunca Rus romantikpeyzajı, fikirlerin ve girişimlerin sürekliliğinden etkilenerek dönüştürülmüş ve devamedilmiştir. Bu şekilde dönüm noktalarının keskinliği göze çarpmadan öncekidönemlerden edinilen geleneklerden tamamıyla kopmadan gelişmiştir. Rus romantizminilk dönemi 1825 yılında sona ermiştir. Lirik romantizmin ilk safhası ile klasisizmin aynızaman dilimine denk gelmesi, iki akımın Rusya'da ortak bir toplumsal ve politik temeldebirleştiğini göstermiştir. XIX. yüzyılın ikinci yarısında geç romantizm okuluşekillenmiştir. Eleştirel realizmin hakim olduğu dönemde romantik bakış açısı sanatsalhayatın önemli parçasını oluşturmuştur. | |
dc.description.abstract | The emergence of romanticism in Europe is related to English literature.At theend of the XVIII. century, the sad moods of English romantics created the conditions forthis tendency to emerge in the fine arts of other European countries. In Europe, with thespirit of the liberation struggle, a kind of trigger of romantic thoughts has become theGreat French bourgeois revolution. Such philosophers have also had an impact on thesocial movements in Russia. At the beginning of the XIX. century, the influence of Franceover Russia is gradually decreasing with the greatness. The reason for this is the selectionof another way in the development of romance, which is characterized by the characterof Russia's political situation.The periphery of the beginning of the Russian romanticlandscape is complicated. In the first decade of the XIX century, portrait painters usedromantic lines in their works as backdrops in portraits they were drawing landscapes.Later, the landscape has won the status of being the most exclusive style of the romanticperiod.Throughout the century, the Russian romantic landscape has been transformed andinfluenced by the continuity of ideas and initiatives. In this way, the sharpness of theturning points has developed completely unbroken from the traditions of the previousperiods. The Russian romantic landscape has become intertwined with the political life,especially during the transition periods. In the first wave until 1825, the landscape worksseem to be calm and peaceful. The suppression of the Dekabrist Riot has been respondedto publicly, which has dragged painters into new quests and experiences.The first periodof Russian romantism ended in 1825. At the same time XIX. It was a period of continuouscrisis in the late century classicism. The coincidence of the first phase of lyricalromantism with the same period of classical crisis has shown that the two movementscombine in a common social and political basis in the life of Russia In the period whencritical realism dominated, the romantic point of view constituted an important part ofartistic life. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Sanat Tarihi | tr_TR |
dc.subject | Art History | en_US |
dc.title | 19.yüzyıl Rus peyzaj resminde romantizm | |
dc.title.alternative | 19th century romanticism in Russian landscape painting | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-12 | |
dc.contributor.department | Sanat Tarihi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | 19. century | |
dc.subject.ytm | Russian picture art | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Romanticism | |
dc.subject.ytm | Landscape | |
dc.identifier.yokid | 10150624 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | EGE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 470448 | |
dc.description.pages | 75 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |