İlköğretim I. kademe öğrencileri ile II. kademe öğrencilerinin aynı binada eğitim görmelerinin paydaşlarca değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Ekşi, Halil | |
dc.contributor.author | Dinler, Caner | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:18:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:18:28Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/342836 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, İlköğretim I. kademe ile II. kademe öğrencilerinin aynı binada eğitim görmelerinin olumlu ve olumsuz yanlarını öğretmen ve idarecileri görüşlerini ortaya koymak amacı ile yapılmıştır.Betimsel tarama modeli olan bu araştırmanın evrenini, İstanbul ili Ataşehir ilçesindeki 34 resmi ilköğretim okulunda görev yapan 2.619 öğretmen ve 326 idareci oluşturmaktadır. Belirlenen evrenin tümüne ulaşılması güç olduğundan tesadüfi seçim yöntemi ile İstanbul ili, Ataşehir ilçesindeki 22 ilköğretim okulundan 192 öğretmen ve 70 idareci örneklem olarak seçilmiştir.Araştırmacı tarafından geliştirilen ?I. kademe öğrencileri ile II. kademe öğrencilerinin bir arada olmalarının paydaşlarca değerlendirilmesine ilişkin anket? ile veriler toplanmış, elde edilen verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma ve kay kare kullanılmıştır. Anlamlılık testinde 0.05 düzeyi esas alınmıştır.Araştırmanın sonucunda; I. kademe öğrencileri ile II. kademe öğrencilerinin aynı binada eğitim görmelerinin paydaşlarca değerlendirilmesinde II. kademe öğrencilerinin I. kademe öğrencilerine şiddet uyguladığı, kötü sözler söylediği, bazı işlerinde kullandığı, okul giriş ve çıkış düzenini bozduğu, merdivenlerden iniş çıkışlarda koridorlarda I. kademe öğrencilerinin ezilme tehlikesi geçirdiği ortaya çıkmıştır. Buna karşın II. kademe öğrencilerinin I. kademe öğrencilerine model olduğu, yol gösterdiği, etkileşim içinde olduğu, derslerinde yardımcı olduğu, kaza durumunda I. kademedeki öğrencilere yardımcı olduğu tespit edilmiştir Verilerin analizi sonucunda elde edilen bulgular ışığında öneriler geliştirilmiştir. | |
dc.description.abstract | Elementery students and secondary pupils share the same building in Turkey. The aim of this study is to determine the thoughts of teachers and administrators about the advantages and disadvantages of this situation.The universe of this descriptive search in scanning model consists of 2.619 teachers and 326 administators from 34 primary education schools in Ataşehir District in Istanbul. Since it is difficult to reach all of stated universe, 192 teachers and 70 administrators from 21 schools in Ataşehir District in İstanbul have been selected through random method. The number of teachers and administrators in stated schools have been availed from Ataşehir National Education Management Strategy Development Unit and so the represent ability power of universe of sampling group has been tried to determine.?The Scale of Evaluation of Primary Students? and Secondary Pupils? Sharing The Same Building by Teachers and Adminstrators? which was developed by the researcher has been used as data gathering tool. SPSS software has been used in the analysis of the obtained data.To examine the data; frequency, percentage, arithmetic average, standard deviation and chi-square have been studied. A level of 0.05 has been taken as a basis in the significance test. The suggestions have been developed under the light of availed data.In this research it has seen that, the elementary students? and secondary students? sharing the same building in the educational process has some results. Firstly, secondary students bully elementary students. Secondly, secondary students swear to elementary pupils and the secondary students make them do their own duties. And also, secondary students causes disruption and congestion while leaving from and coming to the school. However secondary students are models for elementary pupils and they help elementary pupils for their homeworks and also they help when the elementary pupils have an accident. It has seen that they have a good communication with elementary students. The suggestions have been developed under the light of availed data. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim I. kademe öğrencileri ile II. kademe öğrencilerinin aynı binada eğitim görmelerinin paydaşlarca değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Process of the elementary students? and secondary students? sharing the same building in the education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Buildings | |
dc.subject.ytm | School buildings | |
dc.subject.ytm | Extracurricular activities | |
dc.subject.ytm | Interaction | |
dc.subject.ytm | Friendship | |
dc.subject.ytm | Peer | |
dc.subject.ytm | Peer pressure | |
dc.subject.ytm | Supervision of education | |
dc.subject.ytm | Peer victimization | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Peer relationships | |
dc.identifier.yokid | 417196 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 296531 | |
dc.description.pages | 205 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |