Show simple item record

dc.contributor.advisorAypay, Ahmet
dc.contributor.authorEldem, Yasemin
dc.date.accessioned2020-12-29T07:18:24Z
dc.date.available2020-12-29T07:18:24Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/342820
dc.description.abstractAkreditasyon sisteminin eğitim fakültelerinde uygulanabilirliğinin belirlenmesi amacıyla hazırlanan kişisel bilgi formu ve akreditasyon algısı ölçeği Çanakkale, Eskişehir, Ankara, Trakya, Erzurum ve İstanbul illerinde bulunan Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi ve İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi olmak üzere yedi farklı üniversitede ders veren öğretim elemanlarına uygulanmıştır. Araştırmaya, 167 öğretim elemanı katılmıştır. Araştırmanın ana amacının belirlenmesi kapsamında elde edilen bulgular; önem derecesi boyutunda öğretim elemanlarının akreditasyon uygulamalarına verdikleri önem ile unvan, deneyim süresi, yaş, ders verdiği ortalama sınıf mevcudu, yönetim görevi, akreditasyon konusunda kendilerini bilinçli kabul etme durumları arasında anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Uygulamadaki durum boyutunda ise, akreditasyon standartlarını ne şekilde uyguladığına dair algıları ile unvan, deneyim süresi, yaş, ders verdiği ortalama sınıf mevcudu, yönetim görevi ve akreditasyon konusunda kendilerini bilinçli kabul etme durumları arasında farklılık bulunmaktadır.
dc.description.abstractTo determine the applicability of accreditation system in faculties of education, personal information form and accreditation perception scale have been used to collect data from instructors at seven different universities that are Çanakkale Onsekiz Mart University Faculty of Education, Eskisehir Osmangazi University Faculty of Education, Hacettepe University Faculty of Education, Trakya University Faculty of Education, Ataturk University Faculty of Education, Mimar Sinan Fine Arts University Faculty of Science and Letters and Istanbul University Faculty of Education of Hasan Ali Yücel which are located in the cities of Çanakkale, Eskişehir, Ankara, Trakya, Erzurum and Istanbul. 167 instructors have participated in the research. According to findings obtained within the scope of determining the main purpose of the research, it has been seen that there have been significant difference in terms of titles, experience, ages, average classroom size to which they teach, management tasks, and their state of considering themselves as conscious about accreditation. For the case in practice, there is a difference between the perceptions of instructors about the way they apply accreditation standards and their title, experience, age, average classroom size to which they teach, management task, and their state of considering themselves as conscious about accreditation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAkademik değerlendirme ve kalite geliştirme (ADEK) kapsamında eğitim fakültelerinin öğretim eleman görüşlerine göre değerlendirmesi
dc.title.alternativeAcademic evaluation and quality improvement (ADEK) according to the views of lecturer assessment of the scope of the faculty of education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmEducation faculties
dc.subject.ytmAccreditation
dc.subject.ytmQuality improvement
dc.subject.ytmHigher education
dc.identifier.yokid420740
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid303062
dc.description.pages252
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess