Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzhan Dedeoğlu, Ayla
dc.contributor.authorDikkaya Göknur, Özge
dc.date.accessioned2020-12-29T07:18:15Z
dc.date.available2020-12-29T07:18:15Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-12-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/342793
dc.description.abstractBu tezin amacı, kültürün bir öğesi olan evlilik olgusunun bir boyutu olarak gerçekleştirilen tüketimin çeşitlenmesi bağlamında evlilik töreni kıyafetleri ve nesnelerinin satın alma tercihlerini hangi faktörlerin yönlendirdiğini araştırmaktır. Bu amaca yönelik olarak bir anket çalışması yapılmıştır. Alan araştırması sonucunda; gelinlik satın alma tercihlerini etkileyen faktörlerde tüketici değerleri, tüketici-ürün anlam ilişkisi, satın alma güdüleri ve materyal değerler ile tüketici karakteristiklerine ait değişkenlerin farklı boyutlarda etkileri olduğu belirlenmiştir. Tez kapsamında, tüketicilerin satın alma tercihlerinde rol oynayan etkiler değerlendirilmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to investigate the factors which affect the purchase preferences of consumers who shop clothing and accessories wedding rituals. For this purpose, a survey study was conducted. As a result of field research, consumer values, consumer-meaning relations, purchasing motivations, material values and consumer characteristics are among the factors affecting purchasing preferences in various extents. Within the scope of the thesis, the effects that play a role in purchasing preferences of the consumers are evaluated.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGiyim Endüstrisitr_TR
dc.subjectClothing Industryen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleGeleneksel kültürden tüketim kültürüne geçişte evlilik törenlerinde kullanılan kıyafet ve nesnelere yüklenen anlamlar
dc.title.alternativeMeanings of marriage attire and objects the context of transformation from traditional culture to consumer culture
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-12-13
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConspicuous consumption
dc.subject.ytmCultural consumption
dc.subject.ytmWoman clothing
dc.subject.ytmTraditional values
dc.subject.ytmPopular culture
dc.subject.ytmLuxury consumption
dc.subject.ytmMarriage
dc.subject.ytmCeremonies
dc.subject.ytmConsumption behaviours
dc.subject.ytmClothes
dc.identifier.yokid10172380
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid485413
dc.description.pages238
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess