Show simple item record

dc.contributor.advisorKazançoğlu, İpek
dc.contributor.authorNaba, Taladi Victor
dc.date.accessioned2020-12-29T07:17:09Z
dc.date.available2020-12-29T07:17:09Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-09-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/342576
dc.description.abstractFirmaların geleneksel hedefleri her zaman kârı en üst düzeye çıkarmak ve pazarda kalabilmektir. Fakat günümüzde küreselleşme ve firmaların sorumlu davranışlarına daha fazla dikkat eden tüketicilerin varlığı ile firmalar, çevreyi ve giderek artan sosyal sorunları göz önüne almak zorundadırlar. Sürdürülebilir kalkınma ile ilgili verilen Kurumsal Sosyal sorumluluk tanımına dayanarak, bu çalışma Kurumsal Sosyal Sorumluluğun tüketicilerin satın alma davranışları üzerindeki etkilerini vurgulamayı amaçlamaktadır. Bu çalışmada Alvarado-Harrera ve diğ. (2014) tarafından ekonomik, sosyal ve çevresel sorumluluk olmak üzere hâlihazırda kullanılan üç boyutlu Kurumsal Sosyal Sorumluluk kullanılmıştır. Anket tekniğini kullanarak veri analizi için 470 yanıt toplanmıştır. Sonuçlar, tüketicilerin üstlenilen çeşitli sorumlu davranışlara özen gösterdiklerini ortaya koydu. Bu sonuçlarda firmaların sosyal sorumluluk faaliyetlerine olan taahhütlerinin tüketicilerin satın alma niyetlerini olumlu yönde etkilediği gösterilmiştir
dc.description.abstractThe traditional goals of companies have always been maximizing profit and survival. However, nowadays with globalization and the existence of consumers which are more and more attentive to the responsible behavior of companies, it has become imperative for companies to take into account the environment and the growing social problems. Based on the definition of CSR related to sustainable development, this study aims to highlight the effects of CSR on the purchasing behavior of consumers. In this study, we measured the perceived three-dimensional CSR already used by Alvarado-Harrera et al. (2014) such as economic, social and environmental responsibility. Using the survey technique, we collected 470 responses for data analysis. The results showed that consumers were attentive to the various responsible behaviors of companies. These results have also shown that the commitment of companies to social responsibility activities has a positive effect on consumers' purchasing intentions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarının tüketici satın alma davranışı üzerine etkileri
dc.title.alternativeThe effects of corporate social responsibility on consumer purchasing behaviour
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-29
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInstitutional responsibility
dc.subject.ytmCorporate social responsibility
dc.subject.ytmCampaign
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.identifier.yokid10166283
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid485441
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess