Show simple item record

dc.contributor.advisorAkıncı, Serkan
dc.contributor.authorAlragig, Akzhan
dc.date.accessioned2020-12-02T12:31:38Z
dc.date.available2020-12-02T12:31:38Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-02-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/34256
dc.description.abstractMobil teknolojilerde son yıllarda muazzam bir dönüşüm yaşanmaktadır. Mobil teknolojiler, telekomünikasyon teknolojisinde baskın hale gelmiştir; akıllı telefonlar ve tabletler iş dünyasının dijital stratejilerinde kritik hale gelmiştir; tüketiciler ve çoğunlukla tüm sektörler mobil teknolojilerden etkilenmektedir. Mobil teknolojideki ve cihazlardaki hızlı gelişmeler bankacılık sektörünü önemli ölçüde değiştirmiştir. Banka müşterileri şubelere gitmeden, teknolojideki inovasyon desteği ile çoğu bankacılık işlemini her zaman ve her yerde, hızlı ve etkin bir şekilde gerçekleştirebilmektedir. Kablosuz teknolojideki hızlı gelişmeler ve cep telefonlarının yoğun olarak kullanılması bankaları mobil bankacılık sistemlerini oluşturma konusunda büyük yatırımlar yapmaya teşvik etmektedir. Fakat mobil bankacılığın benimsenme oranı beklenenden daha düşüktür ve halen gelişme aşamasındadır. Bu nedenle, mevcut çalışma, mobil bankacılık ile ilgili bilgileri zenginleştirmeyi; Venkatesh ve arkadaşları (2003) tarafından sunulan Teknoloji Kabulü ve Kullanımı Birleşik Teorisi, Rogers (1995) tarafından geliştirilen Yeniliklerin Yayılması Teorisi, Kim ve arkadaşları (2009) ve Gefen (2000) tarafından önerilen Güven Modellerini kullanarak mobil bankacılığı benimsemeye yönelik davranışsal niyeti etkileyen faktörleri incelemeyi amaçlamaktadır. Olasılıklı örnekleme yöntemlerinden basit tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılarak anket çalışması yapılmıştır. Araştırmada 432 anket verisi değerlendirmeye alınmıştır. Sonuçlar performans beklentisi, çaba beklentisi ve sosyal etkinin davranışsal niyeti etkilediğini göstermiştir. Kurum itibarı, yapısal güvence ve güven eğilimi, bu üç faktörün güven üzerindeki anlamlı etkisi doğrulanmış. Ayrıca güvenin ve uyumluluğun davranışsal niyeti anlamlı ve pozitif yönde etkilediği görülmüştür. Kolaylaştırıcı koşullar ile davranışsal niyet arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.
dc.description.abstractRecent years have witnessed a dramatic transformation in the mobile technologies. The mobile technologies has become the dominant form of telecommunications technology; smartphones and tablets have become critical in the digital strategies of business; consumers and mostly all the sectors influenced from mobile technologies. With the rapid achievements in mobile technology and devices, the banking industry has expanded tremendously. Bank customers with the help of the innovative technology are now able to carry out most of the banking transactions quickly and efficiently at any time and place without the urge of going to the branch. Fast advances in the wireless technology and the intensive penetration of cell phones have motivated banks to spend large budget on building mobile banking systems. However the adoption rate of mobile banking is still underused than expected and still in its infancy. Therefore, current study purposed to enrich knowledge about mobile banking and examine factors that affect individuals behavioural intention to adopt mobile banking. The study integrated the frameworks of Unified Theory of Acceptance and Usage of Technology (UTAUT) developed by Venkatesh et al. (2003), Diffusion of Innovation Theory (DOI) presented by Rogers (1995) and Trust Model (TM) suggested by Kim et al. (2009) and Gefen (2000). Simple probability sampling method has been used in the research. The present study is aimed at mobile banking users and 432 questionnaires are taken into consideration. The research findings revealed that the factors such as performance expectancy, effort expectancy and social influence have positive influence on behavioral intention to adopt mobile banking. The factors such as trust propensity, structural assurances and firm reputation have a significant effect on trust and trust in his turn has a positive influence on behavioral intention. Findings also revealed a significant effect of compatibility on behavioral intention. However, the influence of facilitating conditions on behavioral intention to adopt mobile banking was not confirmed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMobil bankacılığı benimsemede davranışsal niyeti etkileyen faktörler: Akdeniz Üniversitesi`nde bir uygulama
dc.title.alternativeFactors affecting behavioural intention in mobile banking adoption: An application in Akdeniz University
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-12
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMobile marketing
dc.subject.ytmBanks
dc.subject.ytmBanking sector
dc.subject.ytmMobile banking
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmConfidence
dc.subject.ytmAdoption
dc.subject.ytmBehavioral intention
dc.identifier.yokid10203977
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid524146
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess