Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Semra
dc.contributor.authorŞen, Sibel
dc.date.accessioned2020-12-29T07:17:02Z
dc.date.available2020-12-29T07:17:02Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/342553
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim okullarındaki yöneticilerin ilişki ve görev davranışına göre yönetim biçimlerinin, öğretmen algılarına göre belirlenmesine yöneliktir. Bu amaçla: incelenen konuya ilişkin öğretmen algılarının, çeşitli değişkenler açısından anlamlı farklılık gösterip göstermediği aranmıştır. Araştırmada konuya ilişkin kaynaklar ve olgusal veriler dikkatle incelenmiştir.Araştırmanın çalışma grubu, 2011-2012 Eğitim-Öğretim yılında İstanbul İli Ataşehir, Ümraniye ve Üsküdar ilçelerinde bulunan ilköğretim okullarında görevli öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından oluşturulan ölçekten yararlanılmıştır. Anketten elde edilen verilerin güvenirliği için yapılan istatistiksel incelemede SPSS programında iç tutarlıkları (Cronbach Alpha katsayıları) hesaplanmıştır.Araştırmaya katılan grupların kişisel özellikleri ile ilgili verilerin çözümlenmesinde frekans ve yüzde hesaplamaları yapılmıştır. Okul yöneticilerinin görev ve ilişki davranışına göre yönetim biçimlerinin belirlenmesi amacıyla deneklere 32 adet ifade görüşleri sorulmuş ve aranılan görüş farklılıklarının test edilmesi için bağımsız grup T Testi ile Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve tamamlayıcı Post Hoc Tekniği olarak da Scheffe Testi uygulanmış ve sonuçlar değerlendirilmiştir.Yapılan analizler sonucunda, öğretmenlerin cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi, mesleki kıdem, branş, bulunduğu okuldaki görev süresi ve ders verdiği sınıf düzeyine göre ankette yer alan ifadelere verdikleri cevaplarda manidar düzeyde farklılık olduğu ortaya çıkmıştır
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the administrative methods of school managers in primary education institutions in terms of their relations and professional behaviors in accordance with teacher perceptions. For this purpose, the study aims to prove if teacher perceptions on the subject matter make any significant difference in terms of several variables. The literature and phenomenal data have been carefully examined throughout the study.The study group involves teachers from primary education institutions in Atasehir, Umraniye and Uskudar in Istanbul province during 2011-2012 education year. The study utilizes from the scanning method. The scale prepared by the researcher is preferred during data collection process. Internal consistency reliability (Cronbach Alpha coefficients) is calculated by SPSS program in the statistical studies made to test the reliability of the data gathered.Frequency and percentage calculations are made when analyzing the data on individual characteristics of the groups participated in the study. The participants are asked to state their opinions in 32 questions in order to determine the administrative methods of school managers in terms of their responsibilities and relations and T-Test, one way analysis of variance (ANOVA) and Scheffe Test as a complementary Post Hoc Technique are applied to test the differences in their opinions and the data are assessed accordingly.As a result of the analysis made, it is concluded that there are significant differences in the responses given to the questions in the questionnaire in terms of gender, age, education level, professional rank, branch, working period in their school and the class level instructed by the teachers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin çalışanları ile ilişki ve görev davranışlarına göre yönetim stillerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeDeterminig school administrators management styles in terms of their relations with their personnel and task behaviors
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmManegerial behavior
dc.subject.ytmTeaching style
dc.subject.ytmManagement techniques
dc.identifier.yokid449865
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid325987
dc.description.pages195
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess