Kız Teknik ve Meslek Liselerinde görev yapan meslek dersi öğretmenlerinin özdenetim yeterliliğinin öğrenciler tarafından değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Ünal, Semra | |
dc.contributor.author | Oğur, Songül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:17:01Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:17:01Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/342549 | |
dc.description.abstract | Özdenetim, kişinin kendi kendini denetleyerek eksiklerini tamamlaması ve yanlışlarını düzeltmesidir. Bu kavram öğretmen yeterlilikleri açısından da önemli bir yere sahiptir.Çalışma, meslek dersi öğretmenlerinin özdenetim yeterliliğinin, öğrencinin cinsiyeti, sınıfı, alanı, alan memnuniyeti, okul memnuniyeti, meslek dersi notu ve aile gelir durumu değişkenine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek üzere yapılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma evreni, Beyoğlu ve Fatih ilçelerinde, önceden belirlenmiş beş farklı alanın hepsinde eğitim veren KTML 10,11 ve 12. Sınıf öğrencileridir. Araştırmada meslek dersi öğretmenlerinin özdenetim yeterliliğini ölçmek üzere 41 maddelik anket 710 öğrenciye uygulanmıştır.Dağılımların parametrik ya da non-parametrik özellikler gösterip göstermediğine bakılmış; bağımsız grup t testi, non-parametrik Mann Whitney-U testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), non-parametrik Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. SPSS 15. programı ile analizler yapılmış ve anlamlılık 0.05 olarak kabul edilmiştir.Araştırma sonucunda; öğrencilerin en olumlu değerlendirdiği görüş, öğretmenimiz sınıfa/atölyeye girdiğinde sınıfı mutlaka selamlar, katılımın en az olduğu görüş ise öğretmenimiz soru sormamızı istemez, görüşüdür.Meslek dersi öğretmenlerinin özdenetim yeterliliğine ilişkin değerlendirmeler, sınıf değişkenine göre farklılaşmaktadır. En olumlu değerlendirmeler 10. Sınıflara aittir. Meslek dersi notu değişkenine göre de anlamlı farklılıklar mevcuttur. Meslek dersi notu çok iyi olan öğrenciler daha olumlu değerlendirmeler yapmıştır. Bununla birlikte Ç.G.E. alanı öğrencileri ile aile gelir durumu düşük olan öğrenciler de, diğer öğrenci gruplarına göre, olumsuz değerlendirmeler yapmıştır. | |
dc.description.abstract | Self-regulatory is a completion of shortcomings and correcting mistakes by self-controlling himself. This concept has an important place in terms of the adequacy of teacher.This study is based on identifying the differentiation of the self-regulatory competence of teachers in vocational courses according to variables as the student gender, class, domain satisfaction, school satisfaction, professional grade and family income level. The scanning model was used in this study. The study space is created with the 10th, 11th and 12th class students in KTML schools at Beyoğlu and Fatih districts which are providing the training for five specified courses. A 41-item questionnaire administered to 710 students to measure the self-regulatory competence of teachers in vocational courses.In the study, the feature of distributions were checked if they are parametric or non-parametric, and the t- test, the nonparametric Mann-Whitney-U test, ANOVA (Analysis of one way variance), nonparametric Kruskal Wallis-H test, Pearson's product moment correlation analysis are used. Statistical significance level has been determined as 0.05 and statistical analysis programme of SPSS 15.0 is used in analyzing of the gathered data from the research.As a result of the study; the most positive view of students is The teacher always gives greetings when he/she enters the classroom/workshop and the view which has the least participation is ?The teacher doesn't want us to ask the question.Evaluation of the self-regulatory competence of teachers in vocational courses varies according to the class variable. The most positive evaluations belong to 10th classes. There are also significant differences according to grade of vocational courses. Students who have a very good grade in vocational courses have more positive evaluations. As compared with other student groups, the students with low-income family and who have Ç.G.E courses, do negative evaluations. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kız Teknik ve Meslek Liselerinde görev yapan meslek dersi öğretmenlerinin özdenetim yeterliliğinin öğrenciler tarafından değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Identifying the self-regulatory competence of teachers in vocational courses in KTML by students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Girl vocational high schools | |
dc.subject.ytm | Vocational high schools | |
dc.subject.ytm | Technical high schools | |
dc.subject.ytm | Professional course | |
dc.subject.ytm | Autocontrol | |
dc.subject.ytm | Supervision of education | |
dc.subject.ytm | Control | |
dc.subject.ytm | Teacher proficiency | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | High schools teachers | |
dc.identifier.yokid | 449874 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 325989 | |
dc.description.pages | 252 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |