Show simple item record

dc.contributor.advisorKöseoğlu, Özgür
dc.contributor.authorKilinç, Pinar
dc.date.accessioned2020-12-29T07:15:57Z
dc.date.available2020-12-29T07:15:57Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-03-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/342330
dc.description.abstractYeni medyanın etkisi, hayatın her alanında kendini göstermektedir. Zaman ve mekan ayrımı olmaksızın, anında ve çift yönlü simetrik iletişime imkan tanıyan yapısı ile sosyal medya halkla ilişkilerde diyalog ve çift yönlü simetrik iletişimin olanaklarını sağlamaktadır. Literatürde, geleneksel medya ve halkla ilişkiler iş birliği içerisinde tek yönlü ve asimetrik şekilde yürütülen kurum ve paydaşları arasındaki ilişkilerin, yeni medya ile birlikte diyalogsal bir zemine taşınabileceğine ilişkin görüşler yer almaktadır. Bu çalışmanın amacı, diyalogsal halkla ilişkilerin boyutlarının, özellikle sosyal medya platformlarında ne derece karşılandığına ilişkin genel bir değerlendirme ortaya koymaktır. Derinlemesine görüşmeler yoluyla, sosyal medya kullanıcılarının kurum ile ilişkilerinde, diyalogsal iletişim algıları ve deneyimleri değerlendirilmiş, ardından görüşmeler sırasında öne çıkan kurumların resmi Twitter hesapları, diyalogsal prensipler açısından nicel içerik analizi ile ölçülmüştür. Her iki araştırmadan elde edilen bulgular, kurumların diyalogsal halkla ilişkilerden beklenilen düzeyde yararlanmadığını ortaya koymaktadır. Sosyal medya platformlarının çift yönlü ve diyalogsal iletişime imkan tanıyan yapısına karşın kurumların bu alanları, ağırlıklı olarak geleneksel medyanın yapısına uygun tek yönlü, asimetrik yöntemler ile yönettikleri görülmüştür. Halkla ilişkilerin daha etik bir alana taşınması ve ideal yönde gelişimini sürdürebilmesi için örgüt ve kamuları arasındaki diyalogsal iletişimin geliştirilmesine yönelik araştırmaların devam etmesi gerekmektedir.
dc.description.abstractThe impact of the new media is reflected in every aspect of life. With its structure that allows instant and two way symmetrical communication without any distinction between time and space, social media provides the opportunities of dialogue and two way symmetrical communication in public relations. In the literature, there are opinions that the relations between organization and its stakeholders, which are carried out in one way and asymmetrical way in the cooperation of traditional media and public relations, can be carried to a dialogue ground with the new media. The aim of this study is to provide a general assessment of the extent to which the dimensions of the dialogic public relations are met, especially on social media platforms. Through in-depth interviews, social media users' perceptions and experiences of dialogue were evaluated in their relations with the organizations then the official Twitter accounts of the prominent organizations during the interviews were measured by quantitative content analysis in terms of dialogue principles. Findings from both studies show that organizations do not benefit from dialogue-based public relations. In spite of the fact that social media platforms allow for two way and dialogic communication, it has been observed that the organizations mostly manage these areas with one-way, asymmetric methods appropriate to the structure of traditional media. More reserach focusing on the development of organization-public relationships is needed in order to make public relations practices more ethical and to maintain its ideal direction, researches should be continued to improve the dialogic communication between the organizations and its public.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleHalkla ilişkilerde diyalogsal iletişim: Yeni medya üzerinden bir değerlendirme
dc.title.alternativeDialogic communication in public relations: An evaluation through new media
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-03-31
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDialogue
dc.subject.ytmNew media
dc.subject.ytmPublic relations
dc.identifier.yokid10215768
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid525901
dc.description.pages232
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess