Show simple item record

dc.contributor.advisorOkçay, Hale
dc.contributor.advisorIşık, Nuran Erol
dc.contributor.authorErbay, Borabay
dc.date.accessioned2020-12-29T07:15:32Z
dc.date.available2020-12-29T07:15:32Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-08-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/342247
dc.description.abstractSanatın sosyolojik yorumu XIX. yüzyılın üçüncü çeyreğine kadar çoğunlukla Marxist teorinin etkisiyle sanat eserlerinin sınıfsal tüketimi ile sanatın ideolojik bir aygıt olarak kullanımı üzerine yoğunlaşmıştır. Bu tarihten sonra ise özellikle Howard S. Becker ve Pierre Bourdieu'nün 1980'li yıllardan itibaren verdikleri eserler ve ortaya attıkları düşüncelerin etkisiyle sanat sosyolojisinde sanatın üretimi ve kolektif bir eylem olarak sanatın gerçekleştirilmesi üzerine yeni çalışma alanları açılmıştır. Bu çalışmada sanatsal eylemin ve üretimin sosyolojik yorumunu temel alan bu iki düşünürün sanat sosyolojisi yaklaşımlarının karşılaştırılması, aradaki benzerlik ve farklılıkların nedenleriyle birlikte saptanması amaçlanmıştır. Bu bağlamda çalışma, birbirlerine karşıt duran iki üst kuramsal ekol olarak ilişkisel sosyoloji ve simgesel etkileşimci sosyolojinin birer temsilcisi olan Bourdieu ve Becker'ın sanatsal eylem üzerine eserlerinin ve sanat sosyolojisi teorilerinin çeşitli boyutlarda karşılaştırılması ve analiz edilmesini içermektedir.Anahtar Kelimeler: sanat, sanat sosyolojisi, kültürel üretim, kolektif eylem
dc.description.abstractABSTRACTSociological interpretation of art was mainly focused on consumption of works of art based on social classes and art as an ideological apparatus under the influence of Marxist theory and its followers to the third quarter of XIX. century. After that, mainly due to works of Howard S. Becker and Pierre Bourdieu in 1980's, sociology of art has shifted its attention on the production of art and art as a collective action and new fields of study were opened.In this study, we aim to compare and determine the disction and similarities between these two thinkers whose main focus is the production of art and art as a collective action. In this context, we try to compare and analyse Bourdieu and Becker's perspectives on sociology of art and works on art as a collective action, who represent two theoretical schools standing in contrast as relational sociology and symbolic interactionism, respectively. Keywords: art, sociology of art, art as a collective action, cultural productionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleHoward S. Becker ve Pierre Bourdieu`nün sanat sosyolojisi yaklaşımları: Karşılaştırmalı bir çalışma
dc.title.alternativeHoward S. Becker and Pierre Bourdieu's approaches on sociology of art: A comparative study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-08
dc.contributor.departmentGenel Sosyoloji ve Metodoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmArt
dc.subject.ytmSociology of art
dc.subject.ytmCultural production
dc.subject.ytmArt action
dc.subject.ytmCollective actions
dc.subject.ytmBecker, Howard
dc.subject.ytmBourdieu, Pierre
dc.subject.ytmComparative analysis
dc.identifier.yokid10198646
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid512580
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineSosyoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess