Show simple item record

dc.contributor.advisorKırgız, Ayça Can
dc.contributor.authorAyyildiz, Merve
dc.date.accessioned2020-12-29T07:14:27Z
dc.date.available2020-12-29T07:14:27Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/342029
dc.description.abstractÜrünlerin perakendeciler tarafından satışa sunulduğu ve tüketiciler tarafından satın alındığı yerde, tüketicilerin bir ürünü almaları için onları teşvik eden tutundurma çalışmaları vardır. Yapılan bu çalışmalar, 'satış tutundurma faaliyetleri' olarak nitelendirilmektedir. Yapılan bu faaliyetler sayesinde ürün ya da hizmetler daha çekici kılınıyor. Ayrıca bu faaliyetler tüketicilerin satın alma kararını vermesinden hemen önce, satışı gerçekleştirmek için kullanılabilecek 'son fırsatlar' olarak görülüyor. Hediyeler, çekilişler ve yarışmalar, bir alana bir bedava, örnek ürün dağıtımı vs. satış tutundurma faaliyetleri arasında yer alır. Yapılan bu çalışmada satış tutundurma faaliyetlerinin tüketici davranışlarına olan etkisi incelenmiştir. Marketlerde alışveriş yapmaya gelen tüketicilere bu satın alma noktasında yapılan tutundurma faaliyetleriyle ilgili görüşleri ve onların yapılan bu faaliyetlerden ne derece etkilenip etkilenmediği saptanmak istenmiştir. İnsanlar ihtiyacı olsun olmasın herhangi bir sebepten dolayı satın alma eyleminde bulunmaktadırlar. Öncelikle bu araştırmada bütünleşik pazarlama içindeki öneminden yola çıkarak satın alma noktası iletişimde yapılan satış tutundurma faaliyetlerinin tüketiciyi nasıl etkilediğinden bahsedeceğim. Marketteki tüketiciler üzerinde bir anket uygulaması yaparak araştırmamı çeşitli istatistiksel bulgulara dayandırarak pazarlama stratejileri açısından değerlendireceğim. Anket çalışmasında öncelikle tüketicilere genel olarak tüketim ve satış tutundurma faaliyetlerine yönelik sorular yöneltip daha sonra ise market içerisinde alışverişi arttırmaya yönelik yapılan market içi unsurların(fiyat indirimleri, teşhir ve sunumlar, kuponlar vs.)ne derece önemli olduğunu ölçümlemeye çalışacağım. Anketin ve tezin sonucunda tüketicilerin market içerisinde alışverişlerini ihtiyaçlarına yönelik yapıp yapmadıklarına ve orada yapılan satış tutundurma faaliyetlerinden etkilenerek başka ürünler de alıp almadıklarını nedenleri ile birlikte görmeyi umuyorum.
dc.description.abstractPromotion activities that encourage consumers to purchase a product are carried out at places where products are put up for sale by retailers and purchased by consumers. These activities are characterized as `sales promotion activities`. Thanks to these activities, products or services become more attractive. Furthermore, these activities are deemed as the `the last opportunities` that may be utilized to perform the sales right before consumers decide to purchase. Gifts, sweepstakes and contests and distribution of free and sample products in an area etc. are included in sales promotion activities. Influence of sales promotion activities on the consumer behaviors is examined in this study. The aim is to determine the opinion of consumers, who go to supermarkets for shopping, on the promotion activities carried out at these points of purchase and whether they are influenced by these activities. Sometimes, people would purchase goods for a reason, even though they do not need any product. In this study, I will firstly mention the influence of promotion activities on consumers within purchase point communication, with regard to its importance in terms of integrated marketing. I will conduct a survey with the consumers in the supermarket, ground my research on various statistical findings and make an evaluation in terms of marketing strategies. I will firstly ask consumers general questions about the consumption and promotion activities and then try to determine the importance of factors in the supermarket (discounts, exhibitions and presentations, coupons etc.) aiming at increasing shopping at the supermarket. In consequence of the survey and thesis, I hope to determine whether or not consumers shop for their needs in the supermarket and whether or not they are influenced by the promotion activities and purchase other products.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleThe examination of customer oriented sales promotion activities in terms of demographic features
dc.title.alternativeTüketicilere yönelik satış tutundurma faaliyetlerinin demografik özellikleri açısından incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBütünleşik Pazarlama İletişimi Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmSales promotion
dc.subject.ytmDemography
dc.subject.ytmDemographic characteristics
dc.subject.ytmPromotion
dc.subject.ytmPromotion activities
dc.identifier.yokid10040955
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid355890
dc.description.pages172
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess