Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşbay, Alper
dc.contributor.authorKeklik, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-29T07:13:31Z
dc.date.available2020-12-29T07:13:31Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/341846
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, İzmir ilinde görev yapan İngilizce öğretmenlerinin ilkokul 2. sınıf İngilizce dersi öğretim programına ilişkin görüşlerinin tespit edilmesidir. Araştırmaya 2018-2019 eğitim öğretim yılında İzmir ilindeki ilkokullarda görev yapan 340 İngilizce öğretmeni katılmıştır. İlkokul 2. sınıf İngilizce dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemek için Süer (2014) tarafından geliştirilen `İlkokul 2. Sınıf İngilizce Dersi Öğretim Programı Görüş Ölçeği` kullanılmıştır. Katılımcıların aldıkları puanların analizinde hangi testlerin kullanılacağına karar vermek amacıyla ilk aşamada normallik testi yapılmıştır. Katılımcıların verileri normal dağıldığı ve her bir veri diğerinden bağımsız olduğu için cinsiyetlerine ilişkin farklılaşma durumu Bağımsız Örneklemler için t-Testi ile okul türüne ilişkin farklılaşma dağılımının normal olmaması nedeni ile Mann-Whitney u testi ile mesleki deneyimleri ve mezun olunan lisans türlerine göre farklılaşma durumu ise verilerin normal dağılım göstermesi nedeni ile tek faktörlü varyans analizi (ANOVA) ile analiz edilmiştir. İngilizce öğretmenlerinin hem alt boyutlarda hem de ölçeğin tamamında `Katılıyorum` şeklinde cevap verdikleri görülmüştür. Cinsiyet değişkeni, görev yapılan özel ve kamu okul türü ve mezun olunan lisans programına yönelik öğretmen görüşlerinde anlamlı farklılıkların olduğu tespit edilmiştir. Bu çalışmanın, İlkokul 2. sınıf İngilizce dersi öğretim programına yönelik ilk defa özel ve kamu okullarının kıyaslanması açısından alanyazına katkı sunacağı değerlendirilmektedir.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine teachers' opinions who are working in the province of İzmir on the English language curriculum of the 2nd grade of primary education. 340 English teachers working in primary schools in the province of İzmir during the academic year of 2018-2019 participated in the research. `The Rating Scale of the 2nd Grade English Language Curriculum` which was developed by Süer (2014) was used so as to determine Teachers' Opinions About English Language Curriculum of the 2nd Grade of Primary Education. In the first step normality test was made on the purpose of deciding which tests to be used in the analysis of points the participants got. Differentiation status related to their genders was analyzed with unpaired t-test as the data of the participants reveals normal distribution and each data is independent from one another, with Mann-Whitney u test as differentiation status related to school type is not normal, with one-way analysis of variance (ANOVA) as differentiation status related to their job experiences and university type they graduate reveals normal distribution. It was seen that English teachers answered in the form of `I agree` in both sub-dimensions and in whole scale. Meaningful differences were determined in the teachers' opinions related to gender variable, school type being worked, undergraduate program being graduated. This research has been estimated to contribute to the literature in terms of comparison of the private and public schools for the first time on the English language curriculum of the 2nd grade of primary education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul 2. sınıf İngilizce dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeTeachers' opinions about English language curriculum of the 2nd grade of primary education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-04
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid10258870
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid552544
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess